مقالات

بهترین پرینتر لیزری موجود در ایران کدام است؟ + همه مدل ها و برندها

بهترین پرینتر لیزری موجود در ایران کدام است؟ + همه مدل ها و برندها
3/5 - (1 امتیاز)

پرینتر یکی از تجهیزات کاربردی است که به منظور چاپ اسناد مختلف بر روی کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر عملکرد پرینترهای در دو دسته لیزری و جوهر افشان دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام قابلیت‌های و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. پرینترهای لیزری نسبت به جوهر افشان کاربرد بیشتری دارند و برای افرادی مناسب هستند که حجم زیادی از اسناد، تصاویر و غیره را بر روی کاغذ چاپ می‌کنند. به همین دلیل به صورت گسترده‌ای این پرینترهای لیزری در ادارات، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره استفاده می‌شود. با توجه به مدل‌های متنوع این نوع پرینتر که توسط برندهای مختلف تولید می‌شود همواره انتخاب مناسب‌ترین و بهترین پرینتر لیزری یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد به حساب می‌آید. به همین دلیل آشنایی با بهترین مدل‌های موجود می‌تواند در تسهیل فرایند خرید نقش اساسی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: بهترین انتخاب ها برای پرینتر خانگی کدامند؟

دسته‌بندی پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری که در بازار موجود هستند را می‌توان در چهار دسته کلی تقسیم‌بندی کرد که به شرح زیر است:

  • پرینتر لیزری تک کاره سیاه و سفید
  • پرینتر لیزری چند کاره سیاه و سفید
  • پرینتر لیزری تک کاره رنگی
  • پرینتر لیزری چند کاره رنگی

مزایا و ویژگی‌های پرینتر لیزری

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که در انتخاب بهترین پرینتر لیزری اهمیت دارد و باعث شده این نوع از پرینترها به پرکاربردترین مدل تبدیل شوند، شامل موارد زیر است:

● چاپ سریع و کارآمد: پرینترهای لیزری به طور قابل توجهی سریعتر از پرینترهای جوهر افشان هستند، به خصوص برای چاپ حجم بالا.

● کیفیت چاپ بالا و حرفه‌ای: پرینترهای لیزری وضوح تصویر و کیفیت چاپ بالایی را ارائه می‌دهند.

● طراحی جمع و جور و مناسب از نظر ابعاد و اندازه

● قیمت مقرون ‌به ‌صرفه و اقتصادی: در مقایسه با پرینترهای جوهر افشان، هزینه چاپ هر صفحه در پرینترهای لیزری به خصوص برای چاپ حجم بالا، پایین تر است.

● رابط کاربری کاربرپسند و کارایی ساده: نصب و استفاده از پرینترهای لیزری آسان است.

● قابلیت اتصال بی‌سیم (در برخی از مدل‌ها): برخی از پرینترهای لیزری قابلیت اتصال به شبکه و چاپ از طریق Wi-Fi را دارند.

● قابلیت چاپ پشت و رو: برخی از پرینترهای لیزری قابلیت چاپ دو رو را دارند که به صرفه جویی در کاغذ و هزینه کمک می‌کند.

● کارکرد با کمترین صدا و آلودگی

● قابلیت اطمینان بالا: پرینترهای لیزری به طور کلی عمر طولانی تری دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

● تونر با ماندگاری بالا: تونر پرینترهای لیزری ماندگاری بالایی دارد و به سرعت خشک نمی‌شود.

● چاپ رنگی: پرینترهای لیزری رنگی نیز در دسترس هستند که برای چاپ تصاویر و گرافیک مناسب هستند.

● قابلیت چاپ بر روی کاغذهای ضخیم: برخی از پرینترهای لیزری می‌توانند بر روی کاغذهای ضخیم مانند کارت پستال و برچسب چاپ کنند.

معایب پرینترهای لیزری:

● قیمت اولیه بالا: قیمت اولیه پرینترهای لیزری به طور کلی از پرینترهای جوهر افشان بیشتر است.

● مصرف برق بالا: پرینترهای لیزری در مقایسه با پرینترهای جوهر افشان برق بیشتری مصرف می‌کنند.

● حجم و وزن: پرینترهای لیزری به طور کلی بزرگتر و سنگین تر از پرینترهای جوهر افشان هستند.

● مناسب برای چاپ عکس نیست: کیفیت چاپ عکس در پرینترهای لیزری به اندازه پرینترهای جوهر افشان بالا نیست.

نکاتی برای انتخاب پرینتر لیزری:

● حجم چاپ: به طور متوسط چقدر در ماه چاپ می‌کنید؟

● نوع چاپ: بیشتر متن چاپ می‌کنید یا عکس؟

● کیفیت چاپ: به چه سطحی از کیفیت چاپ نیاز دارید؟

● بودجه: چقدر می‌خواهید برای پرینتر هزینه کنید؟

● ویژگی‌های اضافی: به چه ویژگی‌های اضافی مانند چاپ دو رو یا اتصال شبکه نیاز دارید؟

معرفی بهترین پرینترهای لیزری

آشنایی با بهترین مدل‌های موجود در بازار می‌تواند در انتخاب بهترین پرینتر لیزری بر اساس نیاز افراد مؤثر بوده و فرایند انتخاب و خرید را تسهیل کند. در ادامه با چند نمونه از بهترین پرینترهای لیزری موجود در بازار در هر دسته آشنا می‌شویم.

پرینتر کانن مدل i-sensys LBP6030

اولین گزینه در لیست بهترین پرینتر لیزری در دسته پرینترهای تک کاره سیاه و سفید قرار می‌گیرد که گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف خانگی و اداری کوچک محسوب می‌شود. این پرینتر از چاپ با کیفیت بالا برخوردار بوده و به ویژگی‌هایی مانند چاپ دوطرفه خودکار، چاپ بی‌سیم و اسکنر مجهز شده است. مصرف انرژی پایین و برخورداری از گواهینامه Energy Star باعث شده که این پرینتر در فهرست پرینترهای کارآمد و پرطرفدار سال 2023 قرار بگیرد. سرعت چاپ 18 صفحه در دقیقه و وضوح چاپ 600 در 600 نقطه در اینچ از ویژگی‌هایی است که باعث شده این محصول در فهرست بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار قرار بگیرد.

در ادامه برخی از مزایا و معایب پرینتر Canon i-SENSYS LBP6030 را برای شما آورده‌ایم:

مزایا:

● سریع و کارآمد
● کیفیت چاپ خوب
● استفاده آسان
● طیف وسیعی از ویژگی ها
● جمع و جور و مقرون به صرفه

معایب:

● چاپ رنگی ندارد
● فاقد برخی از ویژگی‌های چاپگرهای گران تر مانند چاپ دو رو و چاپ مستقیم از USB است.
در مجموع، Canon i-SENSYS LBP6030 یک چاپگر لیزری تک کاره عالی برای استفاده در خانه یا دفتر کوچک است. سریع، کارآمد و با کیفیت چاپ خوب است. استفاده از آن نیز آسان است و دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که آن را به یک انتخاب همه کاره برای چاپ تبدیل می‌کند.

پرینتر HP مدل Laserjet Pro M404dw

این محصول HP که در فهرست بهترین پرینتر لیزری قرار دارد از نوع پرینترهای تک کاره سیاه و سفید محسوب می‌شود که با برخورداری از قابلیت چاپ دوطرفه خودکار یکی از محصولات پرطرفدار بازار است. البته که محبوبیت این محصول در بازار تنها به قابلیت چاپ دو رو محدود نمی‌شود و سرعت چاپ بالای 38 صفحه در دقیقه یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به حساب می‌اید. این پرینتر مجهز به یک حافظه با ظرفیت 256 مگابایت است که از لحاظ مصرف انرژی نیز عملکرد بسیار خوب و بهینه‌ای دارد. این محصول از HP بهترین گزینه برای افراددی است که به دنبال یک پرینتر لیزری با قدرت و کیفیت چاپ بالا اما مقرون به صرفه با استهلاک کم و نیاز کمتر به تعمیر پرینتر در محل هستند.

در ادامه برخی از ویژگی‌های کلیدی HP LaserJet Pro M404dw را برای شما آورده‌ایم:
● سرعت چاپ تا 38 صفحه در دقیقه
● ظرفیت ورودی کاغذ 350 صفحه
● ظرفیت خروجی کاغذ 150 صفحه
● چاپ دو رو خودکار
● اتصال USB، اترنت و وای فای
● چاپ موبایل از طریق HP Mobile Print و Apple AirPrint


در زیر برخی از مزایای استفاده از HP LaserJet Pro M404dw را برای شما آورده‌ایم:

● سریع و کارآمد است: M404dw می‌تواند با سرعت تا 38 صفحه در دقیقه چاپ کند که آن را برای مشاغل شلوغ ایده آل می‌کند.
● مقرون به صرفه است: M404dw یک چاپگر لیزری است که به این معنی است که هزینه چاپ در هر صفحه در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان کمتر است.
● استفاده از آن آسان است: M404dw دارای یک صفحه کنترل بصری است که استفاده از آن را آسان می‌کند.
● قابل اعتماد است: M404dw یک چاپگر قابل اعتماد است که برای مدت طولانی دوام می‌آورد.


در زیر برخی از معایب استفاده از HP LaserJet Pro M404dw را برای شما آورده‌ایم:

● بزرگ و سنگین است: M404dw یک چاپگر بزرگ و سنگین است که ممکن است برای همه مناسب نباشد.
● گران است: M404dw یک چاپگر گران قیمت است که ممکن است برای همه مقرون به صرفه نباشد.
● چاپ رنگی را ارائه نمی دهد: M404dw یک چاپگر سیاه و سفید است که چاپ رنگی را ارائه نمی دهد.
در مجموع، HP LaserJet Pro M404dw یک چاپگر قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که برای گروه‌های کاری کوچک تا متوسط مناسب است. سرعت چاپ سریع، ظرفیت کاغذ بالا و گزینه‌های اتصال متنوعی را ارائه می‌دهد.

پرینتر لیزری HP مدل Neverstop Laser 1000w

این محصول که در دسته پرینترهای تک کاره سیاه و سفید قرار می‌گیرد به جرأت بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار در این دسته است؛ این محصول که گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در محیط‌های اداری کوچک محسوب می‌شود، از سرعت چاپ بالای 38 صفحه در دقیقه برخوردار بوده و می‌تواند اسناد مختلف را با کیفیت و وضوح 1200 در 1200 نقطه در اینچ چاپ کند. این پرینتر که دارای یک حافظه 32 مگابایتی و پردازنده با قدرت 500 مگاهرتز است مجهز به قابلیت چاپ دو طرفه بوده و می‌تواند در ماه 20 هزار صفحه را با کیفیت بالا چاپ کند.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه که باعث شده در فهرست بهترین پرینتر لیزری بازار قرار بگیرد، قابلیت اتصال آن به وای‌فای است. امکان اتصال به Apple AirPrint، Wireless Direct Printing، Mobile Apps،‌ Google Cloud Print از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این پرینتر به حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول قابلیت Auto off/Auto On است که در کاهش زمان و انرژی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ به این صورت که در زمان عدم استفاده از دستگاه، به صورت خودکار خاموش شده و زمانی که دستور چاپ ارسال شود، به صورت خودکار و هوشمند روشن شده و در حالت پرینت قرار می‌گیرد.

پرینتر اپسون مدل WorkForce Pro WF-M281DW

این پرینتر در فهرست بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار در دسته پرینترهای چندکاره سیاه و سفید قرار می‌گیرد که از کیفیت چاپ بالا و قیمت مقرون به صرفه برخوردار است. این محصول برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید که به قابلیت پرینت، اسکن، کپی و فکس مجهز شده است. این محصول برای کاربرانی که به یک دستگاه همه‌کار نیاز دارند گزینه‌ای ایده‌آل است.

این پرینتر از سرعت چاپ بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تا 27 صفحه متن و 15 صفحه عکس را در یک دقیقه با کیفیت بالا چاپ کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وضوح بالای چاپ اسناد و عکس و همچنین مجهز بودن به یک سینی با ظرفیت 250 برگ کاغذ اشاره کرد. این پرینتر می‌تواند اسناد مختلف را به صورت دو طرفه چاپ کند.

پرینتر کانن مدل imageCLASS MF3010

از دیگر گزینه‌های دسته پرینترهای چندکاره سیاه و سفیده، این مدل از کانن است که با توجه به کارایی و عملکرد بهترین گزینه برای مصارف خانگی به حساب می‌آید. با استفاده از این محصول می‌توان پرینت، اسکن و کپی را به صورت همزمان انجام داد. طراحی زیبا و شیک این محصول در کنار ابعاد کوچک و جمع‌ و جور باعث شده که به راحتی بتوان آن را بر روی سطح میز کار بدون مزاحمت برای سایر وسایل قرار داده و استفاده کرد. از دیگر ویژگی این محصول می‌توان به کاربری ساده آن اشاره کرد که نیاز به تخصص فنی ندارد و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این محصول کانن که در فهرست بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار قرار گرفته، از کیفیت چاپ بسیار بالایی برخوردار است. در این محصول از فناوری Quick First-Print استفاده شده که می‌تواند سرعت چاپ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با استفاده از این پرینتر می‌توان در هر دقیقه 18 برگ را چاپ کرد.

پرینتر HP مدل Laserjet Enterprise M555dn

این محصول را می‌توان بهترین پرینتر لیزری بازار در دسته پرینترهای رنگی تک کاره دانست که از امکان اتصال USB و شبکه کابلی برخوردار است و به همین دلیل جزو پرطرفدارترین پرینترهای رنگی لیزری موجود در بازار در سال 2023 محسوب می‌شود. از این محصول می‌توان به منظور چاپ اسناد مختلف به صورت رنگی در حجم و با سرعت بالا استفاده کرد که برای مصارف اداری گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های کاربردی این پرینتر این است که علاوه بر چاپ متون می‌توان برای چاپ کاتالوگ، اشکال گرافیکی، پوستر و موارد مشابه مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصول از کمپانی HP که در فهرست بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار قرار گرفته، توانایی چاپ دو رو به صورت خودکار را داشته و می‌تواند با سرعت بالا (38 صفحه در دقیقه) عملیات چاپ و پرینت را انجام دهد. این پرینتر به یک صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی و رنگی مجهز شده و توانسته گواهینامه‌های Energy Star و Blue Angel را دریافت کند.

این پرینتر ابعاد تقریبا بزرگی دارد و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال می‌کند که همین امر باعث شده برای مصارف خانگی مناسب نباشد. این محصول برای اتصال به دستگاه‌های مختلف از سرویس‌هایی مانندApple AirPrint Mopria™ Print Service  و Google Cloud Print پشتیبانی می‌کند. به عنوان تنها نقطه ضعف این محصول می‌توان عدم برخورداری از قابلیت اتصال از طریق WiFi اشاره کرد.

پرینتر HP مدل Color Laserjet Enterprise M455dn

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از این محصول به عنوان بهترین پرینتر لیزری در بازار داشته باشیم باید گفت که کلاس رنگی سطح مبتدی همراه با سرعت و امنیت بالا است. کمپانی HP در طراحی این محصول نهایت دست و دلبازی را به خرج داده و یک پرینتر رنگی تک‌ کاره با کارایی بالا طراحی کرده است.

این دستگاه از رابط کاربری و مدیریت آسان برخوردار بوده و همه کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند؛ همچنین این محصول امکان مدیریت از راه دور را برای کاربران فراهم می‌کند. این پرینتر می‌تواند چاپ رنگی را با بالاترین سرعت در کنار بهترین کیفیت انجام دهد و در هر دقیقه 28 صفحه را پرینت می‌گیرد. این مسئله باعث شده که مصرف انرژی در این دستگاه در سطح بسیار بهینه‌ای قرار داشته باشد و به عنوان یکی از بهترین پرینترهای موجود در بازار شناخته شود.

پرینتر HP مدل Color Laserjet Pro MFP M479fdw

آخرین محصول در فهرست بهترین پرینتر لیزری، محصول دیگری از کمپانی HP است که در دسته پرینترهای چند کاره رنگی قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه کاربران می‌توانند، پرینت، اسکن، کپی و فکس را به صورت همزمان و با یک دستگاه انجام دهند.

این پرینتر دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که می‌تواند به راحتی نیازهای یک دفتر اداری با حجم کاری متوسط را برآورده کرده و این نیازها را به بهترین شکل برطرف کند. سینی این دستگاه دارای گنجایش 50 برگ است که می‌تواند چاپ به صورت دو طرفه را انجام دهد. این دستگاه با قابلیت اتصال به اپلیکیشن HP می‌تواند فایل‌ها را در مدت زمان کوتاه‌تری انتقال داده و عملیات پرینت و چاپ را انجام دهد. با این دستگاه می‌توان در طول ماه در حدود 50 هزار برگه را به صورت رنگی چاپ کرد که سرعت چاپ آن 28 صفحه در دقیقه است. جهت اتصال این دستگاه می‌توان از کابل شبکه، وای‌فای و همچنین Wi-Fi Direct استفاده کرد.

جمع‌بندی

پرینترهای لیزری یکی از بهترین مدل‌های پرینتر محسوب می‌شود که به دلیل کیفیت چاپ بالا و همچنین سرعت قابل توجه در چاپ، معمولا در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرینترهای لیزری توسط برندهای مختلف و در مدل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند که این موضوع انتخاب بهترین پرینتر لیزری برای خرید را با چالش مواجه می‌کند. به همین دلیل آشنایی با بهترین مدل‌های این نوع پرینتر موجود در بازار و شناخت قابلیت‌های و ویژگی‌های هر یک از این مدل‌ها، می‌توان فرایند انتخاب و خرید پرینتر لیزری را تسهیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *