مقالات

بهترین انتخاب ها برای پرینتر خانگی کدامند؟ + راهنمای خرید

بهترین انتخاب ها برای پرینتر خانگی کدامند؟ + راهنمای خرید
1/5 - (1 امتیاز)

در دنیای امروز رشد فناوری‌های دیجیتال باعث شده که نیاز به چاپ و کاغذ کمتر شود اما با این حال پرینترها یکی از ضرور‌ترین ابزارهای کامپیوتری به حساب می‌آیند که برای انواع کاربری از خانگی تا حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد با توجه به نوع شغل و حرفه‌ای که دارند یا به دلیل برآورده کردن نیازهای تحصیلی خود، به یک پرینتر مناسب در محیط خانه نیاز دارند. با توجه به تنوع مدل‌های پرینتر موجود در بازار که توسط برندهای مختلف عرضه می‌شود، یکی از دغدغه‌های این افراد انتخاب و خرید پرینتر لیزری خانگی مناسب است. در این شرایط اطلاع و آگاهی نسبت به بهترین پرینترهای خانگی موجود در بازار می‌تواند فرایند انتخاب و خرید را برای این دسته از افراد تسهیل کند.

نکات مهم در انتخاب بهترین پرینتر خانگی

پیش از معرفی بهترین پرینترهای خانگی موجود در بازار باید به این موضوع اشاره کرد که در زمان انتخاب و خرید پرینتر مناسب برای کاربری خانگی، نکات مهمی وجود دارد که باید توسط کاربران مورد توجه قرار بگیرد. قیمت، طول عمر دستگاه و کارتریج، سرعت چاپ، دقت و کیفیت چاپ و فناوی به کار رفته برای چاپ از مهم‌ترین نکات و فاکتورهایی هستند که در زمان خرید پرینتر خانگی باید به آن توجه کرد. به همین دلیل شناخت انواع مختلف پرینترها و آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها اولین قدم در فرایند انتخاب و خرید پرینتر خانگی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی خرید پرینتر اداری

انواع پرینتر خانگی کدام است؟

بهترین پرینترهای خانگی موجود در بازار را بر اساس فاکتورهای مختلف می‌توان در دسته‌بندی‌های متنوع قرار داد که هر کدام از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی برخودار هستند.

انواع پرینتر خانگی بر اساس رنگ

رنگ یکی از فاکتورهای مهم در دسته‌بندی بهترین پرینترهای خانگی به حساب می‌آید که انواع پرینتر را در دو دسته کلی پرینترهای سیاه و سفید و پرینترهای رنگی تقسیم‌‌بندی می‌کند. در پرینترهای سیاه و سفید تنها از تونر یا جوهر مشکی استفاده می‌شود که گزینه‌ای ایده‌آل برای چاپ متون و نوشته محسوب می‌شوند. پرینترهای رنگی علاوه بر تونر یا جوهر مشکی دارای رنگ‌های قرمز، آبی و زرد هستند؛ این نوع پرینترها برای چاپ صفحات گرافیک محور و عکس گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.

انواع پرینتر خانگی بر اساس فناوری چاپ

بهترین پرینترهای خانگی نیز بر اساس فناوری چاپ در دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • پرینترهای جوهرافشان: این پرینترهای را می‌توان رایج‌ترین مدل برای مصارف اداری و خانگی دانست. فناوری چاپ در مدل‌های جوهرافشان به این شکل است که متن یا تصویر از طریق ریختن قطرات ریز جوهر بر روی کاغذ چاپ می‌شود. این نوع پرینترها به دلیل هزینه مقرون به صرفه و چاپ رنگی با کیفیت در بین کاربران محبوبیت بالایی دارند.
  • پرینترهای لیزری: فناوری چاپ در این نوع پرینترها به این صورت است که تصویر روی یک درام چرخان حکاکی شده و در نهایت به وسیله تونر به سطح کاغذ انتقال پیدا می‌کند. این نوع پرینترها بهترین گزینه برای انجام کارهای چاپی در تعداد زیاد هستد زیرا سرعت چاپ و کیفیت بالایی دارند. این ویژگی‌ها در کنار هزینه‌های جانبی کم باعث شده که پرینترهای لیزری نیز از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار باشند.

پرینتر لیزری یا جوهرافشان؛ کدام گزینه بهتری برای خرید است؟

پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر فناوری که برای چاپ استفاده می‌کنند با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل هر کدام از این مدل‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که باعث شده برای مصارف مختلفی مناسب باشند. در واقع کاربران باید با بررسی دقیق مزایا و معایب هر یک از این دو نوع پرینتر، نسبت به انتخاب مدل مناسب با توجه به نوع نیاز خود اقدام نمایند. در جدول زیر دو مدل پرینترهای جوهرافشان و لیزری از نظر پارامترهای مختلف با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

معیار پرینتر جوهرافشان پرینتر لیزری
قیمت دستگاه زیاد کم
قیمت کارتریج کم زیاد
سرعت چاپ زیاد کم
کیفیت چاپ متون زیاد کم
کیفیت چاپ تصویر کم زیاد
ظرفیت کارتریج زیاد کم
طول عمر کارتریج زیاد کم

بطور کلی می‌توان گفت که بهترین پرینترهای خانگی از نوع لیزری از قیمت بالاتری نسبت به نوع جوهرافشان برخوردار هستند اما هزینه‌های جانبی و شارژ کارتریج در محل یا در کارگاه کمتری نیاز دارند. پرینترهای لیزری سرعت بالا و کیفیت خوبی در چاپ متون و تصاویر دارند اما در چاپ تصاویر رنگی عملکرد پرینتر جوهرافشان به مراتب بهتر است. پرینترهای لیزری از نظر ظرفیت و طول عمر کارتریج نیز در وضعیت بهتری نسبت به نوع جوهرافشان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین پرینتر جوهرافشان و لیزری چیست؟

معرفی بهترین پرینترهای خانگی در سال 2023

بدون شک همه افرادی که نسبت به خرید یک پرینتر برای مصارف خانگی اقدام می‌کنند، به دنبال دستگاهی هستند که بتواند به خوبی نیازهای آن‌ها را برآورده کند. مدل‌های متنوعی از بهترین پرینترهای خانگی در بازار وجود دارد که هر کدام از این مدل‌های بر اساس قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند نیازهای عمده کاربران را برآورده کنند. بدون شک این نوع نیاز کاربران به پرینتر است که نوع و مدل مناسب را تعیین می‌کند. در ادامه با چند نمونه از بهترین پرینترهای خانگی موجود در بازار در سال 2023 آشنا می‌شویم.

پرینتر HP مدل Color LaserJet Pro M255dw

این پرینتر در دسته پرینترهای تک کاره رنگی قرار می‌گیرد که از فناوری چاپ لیزری بهره می‌برد. وضوح و گرافیک عالی، قابلیت چاپ دو رو، سرعت چاپ بالا و قیمت مقرون به صرفه از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به حساب می‌اید که باعث شده در فهرست بهترین پرینترهای خانگی قرار بگیرد. این پرینتر بهترین گزینه برای افرادی است که به یک دستگاه کوچک با قابلیت چاپ رنگی با سرعت بالا برای مدارک و اسناد خود نیاز دارند. این محصول سریع بوده و می‌تواند بدون افت کیفیت با وضوح بالا اسناد مورد نیاز کاربران را چاپ کند.

با استفاده از این پرینتر امکان چاپ عکس نیز وجود دارد که البته کیفیت چندان بالایی ندارد. این محصول از قابلیت اتصال از طریق شبکه برخوردار است که باعث شده کاربران بتوانند به راحتی از طریق پورت اترنت به آن متصل شده و فرایند چاپ را انجام دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول در کنار قابلیت اتصال از طریق وای‌فای، قابلیت چاپ دو رو خودکار است که در زمان چاپ بروشور یک قابلیت مهم به حساب می‌آید. کوچک بودن و ظرفیت کم سینی دستگاه از مهم‌ترین معایب این دستگاه به حساب می‌آید که البته اختلال جدی در کیفیت چاپ اسناد به وجود نخواهد آورد.

پرینتر کانن مدل PIXMA G4411

پرینتر کانن که در فهرست بهترین پرینترهای خانگی قرار گرفته، از نظر فناوری چاپ در دسته پرینترهای جوهرافشان قرار می‌گیرد و یک دستگاه چند کاره محسوب می‌شود؛ یعنی این دستگاه علاوه بر چاپ می‌تواند برای کپی، اسکن و فکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اگر به دنبال یک پرینتر با کیفیت خانگی هستید که امکان اسکن کردن، کپی گرفتن و فکس کردن را فراهم کند این محصول می‌تواند بهترین انتخاب باشد. فناوری اسپری که در ساخت و طراحی این پرینتر مورد استفاده قرار گرفته باعث می‌شود که در تمامی خروجی شاهد یک کیفیت یکسان باشد؛ یعنی تفاوتی ندارد که اولین یا آخرین خروجی را از دستگاه دریافت کنید،‌ در هر صورت می‌تواند بالاترین کیفیت را داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پرینتر از کانن، طراحی جمع و جور آن است که باعث می‌شود فضای زیادی را در محیط خانه اشغال نکند؛ به همین دلیل این محصول ایده‌آل‌ترین انتخاب برای افرادی است که فضای کمی برای قرار دادن پرینتر در اختیار دارند. هزینه مقرون به صرفه و مناسب از دیگر عواملی است که باعث شده این محصول در فهرست بهترین پرینترهای خانگی جای بگیرد.

پرینتر برادر (Brother) مدل HL-L2350DW Monochrome Laser Printer

برند برادر یکی از بهترین برندها در زمینه طراحی و تولید انواع پرینتر به حساب می‌آید؛ این محصول از کمپانی برادر در دسته پرینتری لیزری تک کاره و سیاه و سفید قرار می‌گیرد که می‌تواند با سرعت و کیفیت بالا اسناد مورد نیاز کاربران را چاپ کند. این پرینتر به دلیل برخورداری از کارتریج قدرتمند می‌تواند تعداد زیادی صفحه را چاپ کرده و به این شکل به میزان قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهد.

این پرینتر به قابلیت چاپ دو طرفه خودکار مجهز شده که می‌توان به آن از طریق درگاه USB و Wi-Fi متصل شد. بر اساس آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده این محصول توانایی چاپ 10 صفحه در مدت 32 ثانیه را بدون کوچک‌ترین افت کیفیت دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. طراحی جمع و جور و اندازه کوچک این محصول باعث شده که برای افرادی که فضای زیادی برای قرار دادن پرینتر ندارند، گزینه مناسبی محسوب شود. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این پرینتر از برند برادر در فهرست بهترین پرینترهای خانگی قرار بگیرد.

پرینتر HP مدل DeskJet 3755 Compact All-in-One Printer

ویژگی مهمی که باعث تمایز این مدل پرینتر از سایر مدل‌های موجود در بازار می‌شود، قیمت مقرون به صرفه و راه‌اندازی و کاربری آسان آن است. این پرینتر که در دسته پرینترهای دارای فناوری چاپ جوهرافشان قرار می‌گیرد یک پرینتر چندکاره محسوب می‌شود که با توجه به طراحی در اندازه جمع و جور به راحتی می‌توان از آن در هر فضایی استفاده کرد و نگرانی بابت فضای جاگذاری آن وجود ندارد.

این پرینتر را به راحتی می‌توان تنظیم و راه‌اندازی کرد و امکان اتصال از طریق وای‌فای را نیز برای کاربران فراهم کرده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول، قابلیت اتصال آن به اپلیکیشن و فضای ابری است. از نظر کیفیت چاپ این محوصل عملکرد متوسطی دارد و در صورتی که به دنبال دستگاهی با کیفیت بالا هستید باید گزینه‌های دیگر در فهرست بهترین پرینترهای خانگی را مد نظر قرار دهید.

پرینتر اپسون مدل EcoTank ET-3850

یکی از بهترین پرینترهای خانگی است که برای استفاده در محیط منازل و ادارات کوچک گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید و از تکنولوژی چاپ جوهرافشان بهره می‌برد. به همین دلیل این پرینتر برای خانواده‌ای که به دنبال یک پرینتر خوب به منظور چاپ اسناد سیاه و سفید با تصاویر رنگی خود هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته بر روی این محصول، 15 صفحه در دقیقه سرعت چاپ پرینتر اپسون است که برای یک پرینتر جوهرافشان عدد خوبی به حساب می‌اید. عکس‌هایی که توسط این پرینتر چاپ می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است اما بدون شک کیفیت آن با پرینترهای حرفه‌ای و پیشرفته قابل مقایسه نیست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این پرینتر اپسون می‌توان به قابلیت اتصال از طریق وای‌فای، پورت USB و کابل شبکه یا اترنت اشاره کرد. پشتیبانی از AirPrint  و Mopria Print Service از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول به حساب می‌آید. این پرینتر قابلیت چاپ اسناد به صورت دو طرفه را ندارد اما مخزن جوهر آن تانکی بوده و امکان شارژ کردن کارتریج توسط کاربر به آسانی فراهم است.

پرینتر برادر مدل MFC-J2330DW Multi-function Color InkJet Printer

اگر به دنبال یک محصول میان‌رده و متوسط در فهرست بهترین پرینترهای خانگی هستید این مدل از برند برادر گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این محصول در رده پرینترهای چندکاره با فناوری چاپ جوهرافشان قرار می‌گیرد که توانایی چاپ حدود 220 صفحه سیاه و سفید و 800 صفحه رنگی را با یک مجموعه کامل از کارتریج دارد. در صورت استفاده از کارتریج‌های XL که از طول عمر بالاتری برخوردار هستند می‌توان هزینه‌های مربوطه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بدون شک نمی‌توان گفت که این پرینتر از دقت رنگ یا محدوده رنگی بالایی برخوردار است اما عکس‌هایی که به وسیله این پرینتر چاپ می‌شود به قدر کافی با کیفیت بوده و از وضوح خوبی برخوردار هستند. در مورد سرعت چاپ این پرینتر می‌توان گفت که توانایی پرینت کردن 17 صفحه سیاه و سفید یا 15 صفحه رنگی در دقیقه را دارد. این محصول از برند برادر از قابلیت چاپ دو طرفه برخوردار نیست و برگه‌های دو رو را باید به صورت دستی اسکن کرد. روش‌های ارتباطی این پرینتر نیز شامل اتصال اترنت و NFC می‌شود.

پرینتر کانن مدل Pixma MG3620 Wireless All-In-One Color Inkjet Printer

اگر در میان فهرست بهترین‌ پرینترهای خانگی به دنبال یک گزینه کم هزینه و مناسب هستید، این محصول از کانن بهترین گزینه به حساب می‌آید. البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت پایین و مقرون به صرفه این پرینتر نشانه بی‌کیفیت بودن آن نیست. این محصول یک پرینتر همه‌کاره کوچک محسوب می‌شود که قابلیت چاپ اسناد و عکس‌های رنگی به صورت دو طرفه را دارد. این محصول به قابلیت اتصال از طریق وای‌فای مجهز بوده و افراد از طریق گوشی‌های هوشمند خود نیز می‌توانند به آن متصل شده و عملیات چاپ را انجام دهند.

در کنار مزایایی که ذکر شد، یکی از مشکلات این محصول سرعت پایین در چاپ است؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده برای چاپ کردن 10 صفحه به حدود 5 دقیقه زمان نیاز است که مدت زمان زیادی محسوب می‌شود. در عوض کیفیت چاپ و وضوح گرافیکی این پرینتر بسیار بالا است، اما با این حال مدت زمان 5 دقیقه را نمی‌توان توجیه کرد. یکی دیگر از مشکلات این دستگاه عدم امکان انجام عملیات چاپ عکس و کاغذ به صورت همزمان است.

پرینتر HP مدل LaserJet Pro M15w

لقب کوچک‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول در فهرست بهترین پرینترهای خانگی را می‌توان به این محصول داد. این پرینتر که در دسته پرینترهای لیزری تک کاره قرار می‌گیرد می‌تواند با سرعت 19 برگه در دقیقه چاپ را انجام دهد و قابلیت اتصال از طریق وای‌فای برای کاربران فراهم کرده است. برند HP در طراحی این محصول با توجه به فضای محدود در محیط‌های خانگی، تلاش کرده که از نظر اندازه و ابعاد کاملا متناسب با فضای موجود در منازل باشد. این دستگاه سر و صدای کمی دارد و تمرکز کاربر را در هنگام کار کردن به هم نخواهد زد.

این دستگاه مجهز به یک سینی ورودی با ظرفیت 150 برگ است و سینی خروجی آن نیز می‌تواند تا 100 برگ را در خود جای دهد. کارتریج در این پرینتر به صورت کشویی تعبیه شده و کاربرانی که نسبت به خرید این محصول اقدام می‌کنند یک کارتریج اورجینال به صورت اضافه دریافت می‌کنند. این محصول دارای بدنه پلاستیکی بوده و دکمه‌های لمسی تعبیه شده بر روی بدنه باعث شده جذابیت آن دوچندان شود.

پرینتر کانن مدل i-sensys LBP6030

این پرینتر از برند کانن که در فهرست بهترین پرینترهای خانگی قرار گرفته یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه در دسته پرینترهای لیزری تک کاره محسوب می‌شود که می‌تواند به خوبی فرایند چاپ اسناد مختلف را انجام دهد. این دستگاه بسیار بی سر و صدا بوده و همین ویژگی باعث می‌شود که گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در دفاتر اداری کوچک به حساب آید. این محصول از نظر مصرف انرژی نیز بسیار بهینه عمل کرده و می‌تواند 18 صفحه را در هر دقیقه چاپ کند. سینی ورودی پرینتر کانن می‌تواند 150 برگ کاغذ و سینی خروجی آن نیز می‌تواند تا 100 برگ کاغذ را در خود جای دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پرینتر سازگاری با هر دو سیستم عامل ویندوز و مک است.

پرینتر اپسون مدل ET-8550

آخرین گزینه در فهرست بهترین پرینترهای خانگی،‌ محصولی از اپسون است که یک پرینتر چاپ عکس مدرن به حساب می‌آید. این پرینتر دارای یک مخزن اتصال معمولی همراه با رنگ‌های مشکی و خاکستری اضافی است که می‌توان عمق کیفیت چاپ عکس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تعادل رنگ در چاپ این پرینتر هوشمندانه و بسیار دقیق است به نحوی که می‌توان آن را عکس‌های کانن در یک سطح دانست.

به طور کلی می‌توان این محصول از اپسون را یک پرینتر برای چاپ با کیفیت‌ترین عکس‌ها با کمترین میزان جوهر و با سرعت قابل قبول دانست. با اینکه این محصول در دسته بهترین پرینترهای خانگی قرار دارد اما جزو گزینه‌های مقرون به صرفه و با قیمت مناسب قرار نمی‌گیرد.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد برای انجام برخی از امور در محیط مانند امور درسی، کاری و غیره به یک پرینتر خانگی جهت چاپ کردن اسناد و تصاویر مختلف نیاز دارند. برندهای سازنده پرینتر با درک این نیاز کاربران نمونه‌های از محصولات را طراحی کرده‌اند که مناسب استفاده از محیط‌های خانگی هستند. بدون شک این مدل‌ها از نظر ابعاد و اندازه طراحی و در برخی موارد کیفیت چاپ هم‌سطح با مدل‌های پیشرفته و حرفه‌ای نیستند اما می‌توانند به خوبی نیازهای کاربران در این محیط را برآورده کنند. با توجه به تنوع این محصولات در بازار، آشنایی با بهترین پرینترهای خانگی و آگاهی نسبت به قابلیت‌های و ویژگی‌های هر کدام می‌تواند فرایند خرید پرینتر مناسب را به میزان قابل توجهی تسهیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *