کارتریج

پرینتر لیبل زن چیست؟

همه چیز در مورد پرینتر لیبل زن
Rate this post

بر اساس یک نظرسنجی، حدود 75 درصد از مردم پرینترهای خانگی خود را در عرض چند سال پس از خرید دور می‌اندازند. دلیلش هم این است که یا دائماً خراب می‌شوند یا اصلاً کار نمی‌کنند. شنیدن شکایت مردم و ادارات از پرینترهایشان نسبتاً عادی است. بااین‌حال، این شکایات رایج اغلب فقط به دلیل خرید پرینتر اشتباه یا ارزان است. به همین دلیل است که در این مطلب از همیار پرینتر تصمیم گرفته‌ایم به طور اختصاصی به این موضوع بپردازیم که پرینتر لیبل زن چیست، انواع آن کدامند و 6 عاملی را که باید در هنگام خرید این نوع پرینتر در نظر بگیرید، چه مواردی هستند. همه پرینترهای لیبل زن یکسان ساخته نمی‌شوند و شما باید بدانید که چگونه یک پرینتر مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید که سال‌ها برای شما کار کند!

پرینتر لیبل زن چیست؟

پرینترهای لیبل زن به طور گسترده در بسیاری از کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه بیشتر مردم پرینترها را دستگاه‌هایی رومیزی برای چاپ ایمیل‌ها و اسناد می‌دانند، اما پرینترهایی هم موجود هستند که به طور تخصصی در زمینه چاپ لیبل فعالیت می‌کنند.

این پرینترها معمولا اندازه کوچکی داشته و برای ساخت لیبل هایی استفاده می‌شوند که می‌توانند روی محصولات یا بسته‌بندی اعمال شوند.

انواع پرینتر لیبل زن چیست؟

مهم‌ترین انواع پرینترهای لیبل زن در دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

1-پرینترهای حرارتی

پرینترهای لیبل زنی که از گرمای تولید شده توسط هد برای چاپ استفاده می‌کنند، پرینترهای حرارتی نامیده می‌شوند. این پرینترها کارهای صنعتی مختلفی را انجام می‌دهند و در دو دسته انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم جای می‌گیرند.

پرینترهای لیبل زن انتقال حرارتی

این پرینترهای لیبل زن از یک ریبون با روکش موم یا رزین برای انتقال جوهر روی لیبل ها هنگام گرم شدن استفاده می‌کنند. ریبون بین هد چاپ و لیبل قرار می‌گیرد. عبور هد چاپ از روی ریبون، باعث گرم شدن پوشش ریبون شده و آن را به لیبل منتقل می‌کند تا یک تصویر ایجاد شود.

اگر به دنبال کیفیت و دوام چاپ بی‌نظیر برای کاربردهای طولانی مدت هستید، چاپگرهای انتقال حرارتی انتخابی عالی محسوب می‌شوند. آن‌ها متن، گرافیک و چاپ بارکد با وضوح بالایی را ارائه می‌دهند که در برابر مواد شیمیایی، اشعه ماوراءبنفش، ساییدگی، رطوبت و دمای شدید مقاومت می‌کند.

از این فناوری چاپ برای لیبل هایی استفاده کنید که می‌خواهید ماندگار باشند، مانند لیبل های ردیابی دارایی یا بارکد. پرینترهای لیبل زن انتقال حرارتی همچنین برای شناسایی سیم‌ها و کابل‌ها ایده‌آل هستند، جایی که به ارتقاء و نصب مکرر برای ایمن ماندن و سازگاری نیاز است.

برای خرید انواع پرینتر حرارتی موارد ایمنی مرتبط با ان را در نظر بگیرید.

پرینترهای لیبل زن حرارتی مستقیم

این پرینترهای لیبل زن از لیبل های شیمیایی استفاده می‌کنند که با گرم شدن تیره می‌شوند. هد پرینت گرم شده در تماس مستقیم با لیبل ها قرار می‌گیرد تا تصویر تولید شود. این روش چاپ بسیار ساده بوده و نیازی به جوهر یا ریبون ندارد.

اگر نیاز به لیبل هایی دارید که 6 ماه یا کمتر دوام داشته باشند، پرینترهای لیبل زن حرارتی مستقیم بهترین انتخاب هستند. آن‌ها انتخابی عالی برای اپلیکیشن های یک بار مصرفی هستند که در آن‌ها تصاویر و متن‌های چاپ شده، در داخل خوانده و اسکن می‌شوند.

لیبل های موقت در کاربردهای مختلف مفید هستند نمونه‌های معروف شامل ردیابی کوتاه‌مدت محصولات، مجوز بازدیدکنندگان، برچسب‌های موجودی و مچ‌بند بیماران است. اساسا چاپ حرارتی مستقیم برای ID هایی است که فقط باید مدت کوتاهی دوام بیاورند.

2-پرینترهای لیبل زن جوهرافشان

در این بخش از راهنمای پرینتر لیبل زن چیست به پرینترهای لیبل زن جوهرافشان می‌پردازیم. فناوری جوهرافشان ساده، اما دقیق است. این نوع پرینترها، قطرات ریز جوهر را روی لیبل ها می‌پاشند؛ بدون اینکه هد چاپ، مواد لیبل را لمس کند. نقاط جوهر 100 میکرون عرض دارند (یک میکرون یک هزارم میلی‌متر است) و برای دستیابی به تصاویر باکیفیت، به موقعیت دقیق نیاز خواهند داشت.

از پرینترهای لیبل زن جوهرافشان برای تابلوهای چاپ سفارشی استفاده می‌شود. این پرینترها، چاپ باکیفیت بالایی را ارائه می‌دهند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. علاوه بر این، برای تنظیم و راه‌اندازی آن‌ها به زمان بسیار کمی نیاز است.

با توجه به قابلیت‌های رنگی پرینترهای جوهرافشان، برای پیام‌های ایمنی مانند برچسب‌گذاری مواد خطرناک ایده آل هستند. همچنین می‌توان از آن برای علامت‌گذاری امکانات استفاده کرد: علامت‌گذاری لوله، علائم جهت و فرآیندهای Lean/5S. علاوه بر این، در آزمایشگاه‌ها، تغییر به چاپ رنگی خطاها را کاهش می‌دهد و شناسایی نمونه را آسان‌تر می‌کند.

3-پرینترهای لیبل زن لیزری

این نوع پرینترهای لیبل زن، پودر تونر را روی لیبل ذوب می‌کنند تا یک چاپ تولید کنند. آن‌ها از یک بار الکتریکی برای جذب تونر از کارتریج به یک درام استفاده می‌کنند. سپس، ذرات تونر بر روی لیبل ها فشار داده می‌شوند در حالی که گرمای یک فیوزر تصویر را در جای خود ثابت می‌کند.

پرینترهای لیزری برای چاپ با سرعت بالا کار می‌کنند. آن‌ها ظاهری تمیز و حرفه‌ای ایجاد می‌کنند و به خصوص برای چاپ‌های متنی عالی هستند. آن‌ها به دلیل کارایی و هزینه‌های عملیاتی کم شناخته شده‌اند و برای ایجاد اسناد، بلیط ها و گزارش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هنگام خرید پرینتر لیبل زن باید به چه مواردی توجه شود؟

از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام خرید پرینتر لیبل زن به آن‌ها توجه شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-کیفیت و دوام

وقتی به دنبال پرینتر لیبل زن می‌گردید، محصولی را پیدا کنید که از مواد باکیفیت و محکم ساخته شده باشد. با این کار، می‌توانید مطمئن شوید که پرینتر شما برای سال‌ها دوام می‌آورد.

وقتی نوبت به انتخاب پرینتر لیبل زن می‌رسد، مهم است که یک برند معتبر پیدا کنید که قابل اعتماد باشد. برخی از بهترین برندهای پرینترهای لیبل زن عبارت‌اند از

  • Afinia
  • Quick Label
  • Trojan Label

بنابراین، هنگام خرید، حتما این برندها را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

2-کاربرپسند بودن

پرینتری که انتخاب می‌کنید باید کاربرپسند باشد. این بدان معناست که تنظیم و استفاده آسانی داشته باشد و هر بار که نیاز به چاپ چیزی دارید، با آن دچار مشکل نشوید.

مطمئنا هیچ کس دلش نمی‌خواهد پرینتری داشته باشد که دائما خطا می‌دهد. وقتی پرینترها کاربرپسند باشند، مشکلات کمتری دارند و در کل قابل‌اعتمادتر هستند.

علاوه بر این، اگر هدفتان خرید یک پرینتر لیبل زن تجاری برای یک کسب‌وکار است، پس کاربرپسند بودن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در چنین مواقعی، شما باید یک یا چند تیم را آموزش دهید؛ بنابراین هرچه استفاده از آن آسان‌تر باشد بهتر است.

3-هزینه‌های لیبل زن

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در انتخاب پرینتر لیبل زن در نظر بگیرید، هزینه آن است بهتر است پرینتری را پیدا کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

پرینترهای لیبل زن دارای طیف قیمتی متنوعی هستند، بنابراین مهم است قبل از شروع جستجو بدانید می‌خواهید چقدر برای آن هزینه کنید.

همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که پرینترهای لیبل زن گران‌تر، نسبت به پرینترهای ارزان‌تر کیفیت بالاتر و ویژگی‌های بیشتری دارند؛ بنابراین اگر می‌توانید از پس هزینه بربیایید، ارزشش را دارد که کمی بیشتر خرج کنید.

4-در نظر گرفتن نیازهای لیبل سازی

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید نیازهای شما در تولید لیبل است. این نیازها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • نوع لیبل هایی که برای چاپ نیاز دارید
  • اندازه لیبل ها
  • تعداد لیبل هایی که باید به طور منظم چاپ شوند

پرینتر لیبل زنی را انتخاب کنید که بتواند تمام نیازهای لیبل سازی شما را برطرف کند. در غیر این صورت، فقط پول خود را برای خرید پرینتری هدر خواهید داد که حتی نمی‌تواند کاری را که شما نیاز دارید انجام دهد.

5-رزولوشن پرینتر

در این بخش از راهنمای پرینتر لیبل زن چیست، به رزولوشن یا وضوح پرینتر خواهیم پرداخت. هنگام خرید پرینتر حتما توجه داشته باشد که دارای وضوح بالا یا نقطه در هر اینچ (DPI) باشد. DPI مشخصه مهمی است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. هرچه DPI بالاتر باشد، کیفیت چاپ بهتر خواهد بود.

پرینترهای لیبل زن دارای وضوح 203DPI, 300DPI یا 600DPI هستند. اگر به دنبال پرینتری هستید که چاپ‌های باکیفیت تولید کند، باید مطمئن شوید که DPI بالایی دارد؛ بنابراین اگر می‌توانید به سراغ 600DPI یا بالاتر بروید!

6-گزینه‌های پرینتر لیبل زن

وقتی صحبت از پرینترهای لیبل زن می‌شود، چند گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد. قرار نیست همه پرینترها یک گزینه یا ویژگی را ارائه دهند؛ بنابراین، بهتر است ابتدا فهرستی از آنچه از چاپگر خود انتظار دارید، تهیه کنید.

در ادامه برخی از بهترین ویژگی‌های پرینترها رایج آورده شده است:

  • با انواع مختلف کاغذ کار می‌کند
  • قادر به چاپ لیبل های سفارشی هست
  • اتصال بی‌سیم آسانی دارد
  • برای کار کردن به تونر یا جوهر نیاز ندارد

چنین ویژگی‌هایی می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد! هر چند قبل از شروع به گشتن در اطراف، بهتر است فهرست خود را ایجاد کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند با جستجو نکردن پرینترهایی که خدمات مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهند، در زمان صرفه‌جویی کنید.

سخن آخر

در این مطلب از راهنمای پرینتر لیبل زن چیست، دانستیم که پرینترهای لیبل زن در قیمت‌های مختلف و با ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شوند، بنابراین مهم است که قبل از شروع جستجو، بفهمید که چه چیزی نیاز دارید. برای اینکه بهترین تصمیم را برای کسب‌وکار خود بگیرید، باید عواملی مانند نوع لیبل هایی را که باید چاپ کنید، تعداد لیبل مورد نیاز در روز، وضوح پرینتر و گزینه‌های پرینتر لیبل زن را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن همه این موارد، می‌توانید پرینتر لیبل زن مناسب برای کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

اگر آماده‌اید جستجوی خود را برای پیدا کردن پرینتر لیبل زن مناسب آغاز کنید، یا اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سری به وب‌سایت همیار پرینتر بزنید. همیار پرینتر علاوه بر فعالیت در زمینه فروش انواع پرینتر، خدمات متنوع دیگری همچون شارژ کارتریج در محل، تعمیر پرینتر در محل و تعمیر ماشین‌های اداری در محل نیز ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

تفاوت بین پرینتر لیبل زن حرارتی و پرینتر معمولی چیست؟

پرینتر لیبل زن حرارتی محصولی است که از گرما برای انتقال جوهر روی لیبل ها استفاده می‌کند. پرینترهای حرارتی با پرینترهای معمولی متفاوت هستند؛ زیرا معمولا از ریبون و باند استفاده نمی‌کنند. پرینترهای حرارتی از یک هد چاپ گرم شده برای چاپ روی لیبل های حساس به حرارت یا کاغذ مخصوصی که به عنوان کاغذ حرارتی شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند.

چرا پرینترهای لیبل زن گران هستند؟

پرینترهای حرارتی و لیبل سازها به طور طبیعی به سخت‌افزارهای پیچیده پرینتر مانند هدهای چاپ حرارتی برای انجام کار متکی هستند. در مورد اینکه چرا این پرینترها انقدر گران هستند، باید بگوییم درواقع شما هزینه فناوری داخل آن را می‌پردازید.

آیا برای چاپ لیبل به کاغذ خاصی نیاز است؟

اگر یک چاپگر رومیزی معمولی دارید، می‌توانید 1 یا 2 لیبل را در هر کاغذ استاندارد سایز 8.5×11 چاپ کنید. می‌توانید از کاغذ معمولی استفاده کنید و به سادگی کاغذ اضافی را برش دهید و آن را به بسته‌های خود بچسبانید یا می‌توانید کاغذ چسب نیم ورقه‌ای خریداری کنید که می‌تواند روند را ساده‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *