کارتریج

شارژ تونر دستگاه کپی سامسونگ

شارژ تونر دستگاه کپی سامسونگ
Rate this post

شارژ تونر دستگاه کپی سامسونگ یکی از تخصصی ترین خدماتی می باشد که مجموعه همیار پرینتر به کاربران خود ارائه می دهد.اگر از کاربران دائمی دستگاههای پرینتر سامسونگ باشید حتما با مسئله «شارژ کارتریج پرینتر سامسونگ» آشنا هستید. اما برای آندسته از کاربرانی که چندان با این دستگاه آشنا نیستند و به تازگی کار با پرینتر را آغاز کرده‌اند، باید بگوییم که «کارتریج» در واقع همان مخزنی است که جوهر یا تونر مصرفی پرینتر در آن قرار می‌گیرد.

wallpaper min
Business printing solutions lifestyle

شارژ تونر دستگاه کپی سامسونگ


شارژ کارتریج و تعمیر انواع ماشین های اداری
فروش پرینتر ،اسکنر،دستگاه کپی،کارتریج،انواع قطعات و مواد مصرفی ماشین های اداری

معرفی دستگاه کپی


در رابطه با این موضوع باید گفت که اگر پرینتر مورد استفاده شما از نوع پرینتر های لیزری باشد و تمایل به شارژ کارتریج دستگاه خود را داشته باشید.باید منبع اصلی جهت آموزش شارژ کارتریج را یافته و سپس آموزش ها را فرا بگیرید و بعد اقدام به شارژ کارتریج خود نمایید. که این عمل از نظر متخصصین مامورد تایید نمی باشد.زیرا برای انجام این کار نیاز به یکسری تجهیزات دارید و علاوه بر این اگر این عمل را در منزل یا محیط کار خودبه خوبی انجام ندهید. باعث تونر ریزی در دستگاه و محیط اطراف خود شده و این کار باعث ایجاد نقص و خرابی در دیگر قطعات دستگاه شما می گردد.
یکی از واضح ترین دلایل برای شارژ مجدد کارتریج، پایین بودن کیفیت چاپ در زمان پرینت گرفتن عکس و متن و همینطور ایجاد خطوط عمودی و افقی بروی کاغذ می باشد. یا اینکه اسناد به صورت نصفه بروی کاغذ چاپ می شود. با بروز این مشکلات اولین قطعه ای که باید مورد بررسی قرار گیرد کارتریج می باشد.
ابتدا تکنسین های همیار پرینتر در محیطی کاملاً مجهز قطعات داخلی کارتریج را بررسی میکنند. پس از اطمینان از سلامت کالا، تونر و جوهر با کیفیت را جهت شارژ کارتریج به دستگاه اضافه میکنند و عملیات سرویس کردن را آغاز میکنند. در پایان کار به علت اطمینان از صحیح عمل کردن دستگاه از آن SELF-TEST میگیرند. در زمان تایید نهایی آن را به شما بازمیگردانند.


1203

تعمیر پرینتر در محل


امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از انواع دستگاه های چاپ و پرینتر ، ارائه خدمات سرویس و تعمیر این نونه از ماشین های اداری هم بسیار مهم و ضروری شده است. کارشناسان همیار پرینتر با بهرهمندی از تجهیزات حرفه ای و دانش روز آماده تعمیر پرینتر در محل شما کاربر گرامی میباشند. در مورد تعمیر پرینتر در محل کار یا منزل شما باید به چند نکته اشاره نمود:
تکنسین های همیار پرینتر در اسرع وقت جهت ارائه خدمات فنی در خدمت شما خواهند بود و پس از بررسی اولیه و تشخیص مشکل دستگاه شما، با اعلام هزینه تقریبی و هماهنگی خودتان اقدام به تعمیر پرینتر در محل خواهند نمود.
در صوریتیکه مشکل پرینتر شما عمده باشد و تعمیر آن در محل کار شما تا امکان پذیر نباشد یا باعث ایجاد مزاحمت و اختلال در کار شما گردد ، با اجازه شما کاربر گرامی جهت انجام خدمات بهتر و دقیق تر ، دستگاه شما به کارگاه مجهز همیار پرینتر انتقال داده خواهد شد.
هزینه کارشناس تکنسین های همیار پرینتر و اعلام برآورد هزینه رایگان میباشد. در صورتیکه نیاز به انتقال پرینتر شما به کارگاه فنی همیار پرینتر باشد انتقال آن هم بعهده ما بوده و برای شما رایگان میباشد. پس از تعمیر پرینتر در محل قطعات تعویض شده به شما تحویل داده میشود و چندین برگ تست جهت تأیید شما برایتان گرفته خواهد شد تا از سلامت و تعمیر کامل دستگاهتان کاملاً مطئن شوید.

راه های انتخاب کارتریج


کارتریج قطعه‌ای است که تونر را در خود نگه‌ داری میکند. در همه‌ی پرینترهای چه از نوع لیزری، جوهر افشان یا سوزنی، قطعه‌ی کارتریج وجود دارد، اما نوع تونر یا جوهر، با توجه به فناوری چاپ، فرق می‌کند. به‌طوری که در پرینترهای لیزری، تونر پودری استفاده مگردد، اما در پرینترهای جوهر افشان، محتوای کارتریج از جنس مایع جوهر مانند است.

کارتریج لیزری


در قدم اول کارتریج جوهری ، به دو دسته دای و پیگمنت تقسیم می‌شوند، این تقسیم بندی به دلیل نوع جوهری که درون آن‌ها به کار رفته است.نامگذاری گردیده، کارتریج پیگمنت دارای رنگدانه و کارتریج دای نیز حاوی مایع رنگی است.
این کارتریج جوهری، از نظر قیمت و کیفیت تفاوت زیادی باهم دارند. نود و پنج درصد عنصر تشکیل دهنده کارتریج آب است. همین موضوع باعث می‌شود، این کارتریج کیفیت پایین‌تری داشته باشد و به همان نسبت از قیمت پایین‌تر به آن اختصاص دهند. اسناد و مدارکی که، با این کارتریج چاپ و پرینت می‌شوند در برابر اشعه فرابنفش و نورخورشید مقاومت چندانی ندارند. درواقع لایه نازکی از آن‌ها، روی کاغد چاپ می‌شود، بنابراین به سرعت نوشته ها محو شده و از بین می‌روند.

کارتریج جوهر افشان


کارتریج لیزری در واقع نوعی پودر ریز بوده که از پلی استر مرغوب ساخته شده است. پلی استر، الکتریسته را در خود نگه داشته و هر چیزی که دارای بار منفی باشد را به خود جذب مینماید.
کارتریج تونر نیز، مانند کارتریج جوهری از بخش‌ها و اجزا‌های مختلفی مانند چیپست و کارتریج ساخته شده است. اما بخشی به نام درام درون کارتریج وجود دارد که باعث تفاوت اصلی کارتریج لیزری با جوهری می‌شود. درام که تنها در کارتریج لیزری پیدا می‌شود، وظیفه چاپ با کیفیت تصاویر را بر عهده دارد. جالب است بدانید که، این قطعه خود به دو دسته جدا از کارتریج و متصل به کارتریج تقسیم می‌شوند. کارتریج لیزری برای چاپ اسناد و ظاهر شدن تصاویر بر روی کاغذ نیاز به گرما و حرارت دارند.

High resolution wallpaper background ID 77700397131 min 1

تفاوت کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در چیست؟

کمپانی های سازنده دستگاه های کپی و چاپگرهای مدرن دو نوع پرینتر لیزری و جوهر افشان تولید می کنند که قطعات داخلی و یدکی آنها با هم متفاوت است. بنابراین از لحاظ سخت افزاری نمی توانید این قطعات را جابجا کرده و تغییر دهید قبل از رسیدن به اصل مطلب بهتر است بدانید که هر دو نوع کارتریج پس از اتمام رنگ و پودر نیاز به شارژ دارند. در واقع مقدار رنگ موجود در هر کارتریج محدود است و برای استفاده باید کارتریج را شارژ کرد. هر دو کارتریج از قطعات مصرفی هستند و پس از مدتی باید تعویض شوند.کارتریج های لیزری و جوهر افشان در زمینه های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند که عبارتند از : کیفیت چاپ،ظرفیت،سرعت چاپ و هزینه شارژ می باشد.
کیفیت چاپ از مهم ترین عوامل در انتخاب پرینتر می باشد.اگر قصد چاپ عکس های رنگی با رزولوشن بالا را داریدبهترین پیشنهاد کارتریج های جوهر افشان می باشدولی برای چاپ اسناد سیاه و سفید در تعداد بالا بهترین گزینه کارتریج های لیزری می باشد.
از لحاظ ظرفیت باید گفت که کارتریج های لیزری نسبت به کارتریج های جوهر افشان ظرفیت بیشتری برای چاپ دارد.و همینطور از نظر سرعت چاپ پرینتر های لیزری سرعت بیشتری نسبت به جوهر افشان دارد.
هزینه شارژ کارتریج در پرینتر های لیزری مناسب تر از پرینترهای جوهر افشان می باشد و همینطور پرینترهای جوهر افشان هنگام شارژ مجدد از دردسر های بیشتری برخوردار می باشد.

معرفی قطعات داخلی پرینتر


کاغذکش (Pickup)


تاکنون دیده‌اید که پرینترها چطور یک برگه کاغذ را از سینی ورودی برداشته و به درون دستگاه هدایت میکنند. این عمل، توسط قطعه‌ای انجام می‌شود که به آن کاغذکش(Pickup) می‌گویند. کاغذکش پس از دریافت دستور از فورمتر، با کمک حرکت چرخ‌دنده‌ها، کاغذ را به درون دستگاه میکشند.

هد پرینتر


کارتریج قطعه‌ای است که تونر را در خود نگه‌ میدارد. جالب است بدانید که در همه‌ی پرینترهای چه از نوع لیزری، جوهر افشان یا سوزنی، قطعه‌ی کارتریج وجود دارد، اما نوع تونر یا جوهر، با توجه به فناوری چاپ، فرق می‌کند. به‌طوری که در پرینترهای لیزری، تونر پودری استفاده میشود، اما در پرینترهای جوهر افشان، محتوای کارتریج از جنس مایع و جوهر است.

کارتریج


فرآیند چاپ به‌طور کامل با پرینترهای لیزری متفاوت است. در این پرینترها، با قطعه‌ی هد مواجه هستیم. در پرینترهای جوهر افشان، قطعه‌ی هد، جوهر را بر اساس تصویر دیجیتالی، روی کاغذ یا سطح پلاستیکی، منتشر می‌کند. در پرینترهای سوزنی نیز کاربرد صنعتی دارند، از هد سوزنی برای انتقال جوهر روی کاغذ، بهره میبرند.

صفحه نمایش پرینتر


برد فورمتر (Formatter Board) را باید به عنوان مغز پرینتر نام برد. چرا که این صفحه‌ الکترونیکی، وظیفه‌ ارسال دستورات به اجزای مختلف دستگاه را بر عهده دارد. هر دستوری که به پرینتر ارسال می‌گردد، بوسیله برد فورمتر اجرا می‌شود. نام دیگر این قطعه مین بورد پرینتر نیز میباشد.

چرخ‌ دنده‌های پرینتر


بعضی پرینترهای حرفه‌ای یا پرینترهای چندکاره، دارای یک پنل کنترلی و صفحه نمایشگر برای اعلان پیام‌های پرینتر هستند. صفحه نمایشگر می‌تواند به صورت LCD یا LED باشد و به صورت یک خطی یا دوخطی درون پرینتر، جای بگیرد. پرینترهای ساده‌تر، معمولا دارای نمایشگر نیستند یا صفحه نمایش های بسیار ساده در آنها به کار برده شده است.

برد فورمتر


داخل هر پرینتر، یک برگه‌ی سفید، از سینی ورودی، دریافت و در سینی خروجی، تحویل داده میشود. بسیاری از این انتقالات، توسط تعدادی از چرخ‌دنده‌ها صورت می‌گیرد که به صورت یک واحد، در کنار هم به چرخش درمی‌آیند. در پرینترها، با استفاده از این چرخ‌دنده‌ها، عمل دریافت کاغذ، پرینت صفحه و خارج شدن کاغذ از دستگاه، انجام می‌گیرد.

شارژ تونر دستگاه کپی سامسونگ

برای کسب مشاوره و درخواست شارژ تونر دستگاه کپی کونیکا مینولتا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


راه های ارتباطی با مجموعه همیار پرینتر


با ما min

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *