مقالات

راهنمای خرید: معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف پرینترهای اچ‌پی

راهنمای خرید: معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف پرینترهای اچ‌پی
Rate this post

مانند بسیاری از دستگاه‌های فناوری که امروزه از آن استفاده می‌کنیم، انتخاب مناسب چاپگر اغلب به اندازه شخص یا سازمانی که از آن استفاده می‌کند منحصربه‌فرد است. از دستگاه‌های ساده و کارآمد گرفته تا پرینترهای پرسرعت، امروزه انواع مختلفی از چاپگرها در بازار وجود دارد. در حالی که خرید یک چاپگر ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، یک نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: ویژگی‌هایی که اولویت‌بندی می‌کنید تأثیر زیادی بر رضایت طولانی مدت شما خواهند داشت. در راهنمای خرید پرینتر اچ پی، هدف ما این است که به شما کمک کند پرینتر بعدی را که در نهایت خریداری می‌کنید مناسب نیازهای شما باشد.

کاربردهای مختلف پرینتر چیست؟

1. خانه

در راهنمای خرید پرینترهای اچ پی برای خانواده‌ها، یک پرینتر خانگی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. ویژگی‌های کم‌صدا به کاهش حواس‌پرتی هنگام چاپ پروژه‌های مدرسه کمک می‌کنند، در حالی که چندکاره بودن به شما کمک می‌کند عکس‌های خانوادگی، سوابق پزشکی، اسناد سفر را مدیریت کنید. خانواده‌ها ممکن است به ویژگی‌های کمتری نیاز داشته باشند، اما چاپگرهای چندکاره همیشه لزوما هزینه بیشتری نسبت به یک دستگاه تک کاره ندارند یا فضای بیشتری را اشغال نمی‌کنند. پس به ویژگی‌های موردنیازتان توجه کنید.

2. دفتر خانگی شخصی (Home Office)

با افزایش روزافزون کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند، فشار زیادی بر چاپگرهای معمولی اداری خانگی وارد می‌شود. در اکثر مواقع کار از خانه، بهتر است تعادل ایده‌آل بین سرعت چاپ و ظرفیت کاغذ پیدا شود. همچنین می‌توانید با انتخاب یک چاپگر چندکاره از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

3. دفتر کوچک تا متوسط

برای دفاتر با تیم‌های کوچک یا متوسط، از ویژگی‌های مدیریتی گسترده‌تری مانند صف کار و پشتیبانی فکس بهره خواهید برد. در راهنمای خرید پرینترهای اچ پی، سرعت و ظرفیت فوق‌العاده پرینترهای لیزری در راس انتخاب‌های شما قرار خواهند داشت. در این مورد، ما گزینه‌های بزرگتر با ویژگی‌های چند منظوره را توصیه می‌کنیم.

4. شرکت

نیاز به گردش کار موثر و ویژگی‌های اداری به ویژه در یک تجارت بزرگ یا در حال گسترش آشکار است. در این موارد، سیستم‌های چاپ جداگانه ممکن است مجبور باشند وظایف مختلفی را برای کل دفتر انجام دهند. ویژگی‌های اداری و چند منظوره اغلب فرض می‌شود، از جمله فکس، عکس، کپی، اسکن، و چاپ رنگی. بسیاری از سازمان‌ها پرینترهای لیزری را برای کارایی در عملیات در مقیاس بزرگ ترجیح می‌دهند.

بهترین پرینترهای اچ پی ۲۰۲۳

بهترین پرینترهای HP طیف وسیعی از مدل‌های مخزن جوهر افشان، لیزری و جوهر را ارائه می‌دهند که برای هر فضای کاری مناسب هستند – چه در دفتر کار یا در خانه کار کنید.

با وجود مدل‌های بسیار زیاد در بازار، گاهی اوقات می‌تواند یک چالش باشد که بدانید کدام چاپگر (و مارک چاپگر) برای شما مناسب است. HP یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان چاپگر است – بسیاری از مدل‌های این شرکت مقرون به صرفه، دارای ویژگی‌های غنی و طراحی خوب هستند. برخی حتی بسیار بیشتر از قابلیت‌های چاپ ارائه می‌دهند. در اینجا به راهنمای خرید پرینترهای اچ پی می‌پردازیم.

HP Neverstop Laser MFP 1202nw

HP Neverstop Laser MFP 1202nw یک چاپگر مخزن تونر قابل شارژ است که باید ضایعات و هزینه‌ها را کاهش دهد. به طور کلی، پر کردن جوهر حدود 60٪ کمتر از کارتریج های تونر استاندارد است.

آنچه واقعاً این چاپگر HP را متمایز می‌کند، چاپ لیزری بدون کارتریج مبتکرانه آن است. ابتدا، چاپگر حاوی تونر است و پودر را مستقیماً به مخزن می‌رساند، بدون اینکه احتمال ریختن آن وجود داشته باشد. سپس کیت بارگذاری مجدد وجود دارد. این باعث می‌شود که با فرو کردن یک دستگاه سرنگ مانند در بالای دستگاه، مخزن را دوباره با جوهر پر کنید. ساده است؛ آشفتگی کمتر، کاهش ضایعات، و در تجربه ما احتمالاً سرگرم‌کننده‌ترین چیز است که تا به حال سوخت‌گیری چاپگر داشته‌ایم.

HP OfficeJet Pro 9025

HP OfficeJet Pro 9025 یک چاپگر اداری با ظاهری هوشمند با کیفیت چاپ خوب و سرعت بالا است.

این جانشین HP Officejet Pro 8720 است – اگرچه اگر به آن نگاه کنید نمی‌دانید. برخلاف طراحی صاف و سنگریزه‌ای مدل 8720، این مدل یکپارچه، واضح و تیز است. این ظاهر حرفه‌ای جدید در واقع 9025 را حدود 39 درصد کوچک‌تر از مدل قبلی خود می‌کند.

با وجود این طراحی مجدد، چاپگر همچنان فضای قابل توجهی را اشغال می‌کند – به خصوص با باز شدن سینی کاغذ یا باز شدن اسکنر درب بالایی. و حدود 12 کیلوگرم، سنگین‌تر است.

‌اما به‌طور کلی این یک چاپگر است که واقعاً برای دفاتر اختصاصی و دفاتر خانگی است. و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این همان جایی است که HP OfficeJet Pro 9025 برتری می‌یابد – به‌ویژه زمانی که به اسناد نیاز دارید.

یک سند پنج صفحه‌ای Google Docs با 1866 کلمه که در 22 ثانیه چاپ می‌شود و تکمیل صفحه اول کمتر از هفت ثانیه طول می‌کشد. ما یک بررسی جداگانه برای چاپ چهار عکس در یک سند Microsoft Word انجام دادیم. چاپگر بعد از شش ثانیه شروع به کار کرد. این فرآیند در کمتر از یک دقیقه به پایان رسید.

HP OfficeJet Pro 9015e/9010e

اگر به دنبال چاپگر اداری برای خانه هستید، HP OfficeJet 9010e یا OfficeJet 9015e چیزهای زیادی برای ارائه دارد. چاپگر جوهر افشان دارای قابلیت فکس، Wi-Fi و پشتیبانی از اشتراک جوهر HP+ برای شروع است. ظرفیت کاغذ 250 برگ، به علاوه یک تغذیه کننده خودکار اسناد 35 صفحه ای (ADF) وجود دارد که به طور خودکار هر دو طرف صفحه را اسکن می‌کند.

هنگام کار، 9010e/9015 بی‌صدا است. شما همچنین می‌توانید از برنامه عالی HP Smart استفاده کنید، که ما به طور کلی استفاده از آن را برای پیش نمایش، چاپ و اسکن توصیه می‌کنیم. 

HP LaserJet Pro MFP M227fdw

چاپگر تک لیزری HP LaserJet Pro MFP M227fdw دقیقاً برای SMB ها طراحی شده است – با ظرفیت کاغذ بزرگ 250 برگ و سرعت چاپ سریع 30 صفحه در دقیقه. از دیگر نشانه‌های تمرکز تجاری این واحد می‌توان به اسکن به ایمیل، چاپ دورو و اتصال بی‌سیم برای حداکثر پنج کاربر اشاره کرد. چاپگر چند منظوره (MFP) سریع‌تر و روان‌تر از بسیاری از چاپگرها کار می‌کند و کپی بسیار خوبی داشت.

در مقایسه با جوهرافشان، چاپگرهای لیزری معمولاً برای چاپ تصاویر و نمودارها بهترین نیستند. با رزولوشن 1200 x 1200 dpi، ما متوجه جزئیات بسیار خوب و سایه زدن در چاپ عکس سیاه و سفید شدیم.

ویژگی‌های برتر هنگام خرید چاپگر جدید

هنگام خرید پرینترهای اچ پی، بهتر است به این ویژگی‌ها توجه کنید و با توجه به راهنمای خرید پرینترهای اچ پی همیار پرینتر، پرینتر مناسب خود را انتخاب کنید..

● سرعت چاپ

سرعت چاپ که معمولاً بر حسب صفحه در دقیقه (ppm) اندازه‌گیری می‌شود، یک ویژگی کلیدی در همه چاپگرها است که از یک نوع به نوع دیگر بسیار متفاوت است. دستگاه‌های کوچک‌تر طراحی‌شده برای روتین‌های کم حجم ممکن است در برخی تنظیمات 5 برگ در دقیقه چاپ کنند، در حالی که مدل‌های سازمانی ممکن است 70 برگ در دقیقه یا بیشتر را تقریباً در هر قالبی تولید کنند.

اگر هر چند وقت یکبار فقط اسناد تک صفحه‌ای را چاپ می‌کنید، پس یک دستگاه کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر، با سرعت چاپ کندتر برایتان مهم نیست. کاربران حرفه‌ای و تجاری باید همیشه هنگام جستجوی بهترین نوع چاپگر، اعداد ppm را بررسی کنند. هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، سریع‌تر می‌توانید به کارهای دیگر خود بازگردید.

در حالی که سرعت چاپ بسیار مهم است، این تنها عاملی نیست که بر چرخش تاثیر می‌گذارد. فرمت نیز در تعیین سرعت نقش دارد، به ویژه هنگامی که بین چاپگر رنگی در مقابل چاپگر سیاه و سفید انتخاب می‌کنید.

بسیاری از چاپگرها سرعت چاپ متفاوتی برای چاپ‌های رنگی در مقایسه با چاپ سیاه و سفید دارند. برای اکثر چاپگرها، چاپ یک رندر دقیق و دقیق به صورت رنگی بیشتر طول می‌کشد. به جای متن سیاه و سفید ساده با فضای سفید چاپ نشده، چاپ‌های رنگی پیچیدگی بیشتری دارند، به ویژه در مورد تصاویر و عکس‌ها.

خوشبختانه، این تفاوت معمولاً فقط یک اختلاف ppm کوچک است. و با پیشرفت فناوری، این تفاوت با چاپگرهای جدیدتر کمتر می‌شود. اگر چاپ‌های رنگی زیادی تولید می‌کنید، مطمئن شوید که هر دو عدد ppm را برای هر دستگاهی که به آن علاقه دارید بررسی کنید.

تک یا چند منظوره

تک کاره

اگر کارهای چاپی بزرگ‌تر خود را برون سپاری می‌کنید و برای دفاتری که حجم زیادی از اسناد چاپ می‌کنند اما با دستگاه‌های دیگر اسکن و کپی می‌کنند، آن‌ها بسیار مناسب هستند.

چاپگر HP OfficeJet Pro 8210 یک نمونه عالی است که از چاپ‌های رنگی و سیاه و سفید به ترتیب با سرعت 18 و 22 برگ در دقیقه پشتیبانی می‌کند. برای چاپ در تیراژ بالا، با پشتیبانی از حداکثر 5 کاربر و ویژگی‌های کارایی تخصصی HP طراحی شده است.

چند منظوره

یک چاپگر چند منظوره اسکن و کپی را به عملکردهای اصلی چاپ اضافه می‌کند. برخی از آن‌ها حتی فکس می‌کنند، اگرچه از آنجایی که تقاضا برای قابلیت‌های فکس جدا از صنایع مالی و مراقبت‌های بهداشتی کاهش یافته است، این امر کمتر رایج شده است. این بدان معناست که می‌توانید اسناد را چاپ، اسکن و کپی کنید و فایل‌های باکیفیت بالا تهیه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های تخصصی پرینتر چند منظوره، پشتیبانی از عکس است. چاپگرهای چند منظوره طراحی شده برای چاپ عکس‌ها دقت و کیفیت بیشتری را هنگام تولید تصاویر رنگی ظریف ارائه می‌دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید پرینتر چاپ عکس را بخوانید.

چاپگر HP OfficeJet Pro 9015e All-in-One دارای سرعت و ویژگی‌های مدیریتی و همچنین قابلیت‌های چاپ، کپی، اسکن و فکس است.

● جوهر افشان، لیزر، یا مخزن هوشمند

جوهرافشان

هنوز رایج‌ترین و آشناترین پیکربندی چاپگر، پرینترهای جوهرافشان از جوهر مایع برای بازسازی تصویر یا متن روی کاغذ استفاده می‌کنند. به طور کلی، پرینترهای جوهر افشان از نظر هزینه اولیه کمتر هستند و تصاویر با کیفیت بالاتری تولید می‌کنند زیرا رنگ‌های جوهر را به طور یکپارچه‌تر از همتایان چاپ لیزری خود ترکیب می‌کنند. بعلاوه، بسیاری از آن‌ها ابعاد‌های کوچکی دارند تا راحت‌تر در خانه و فضاهای اداری منطبق شوند.

اما از آنجایی که جوهر به مقدار کمی در کاغذ پخش می‌شود، برای خطوط و نمودارهای دقیق مناسب نیستند. برای آن کاربرد، چاپگر لیزری ممکن است مناسب‌تر باشد.

در راهنمای خرید پرینترهای اچ پی باید بگوییم که یکی از همه‌کاره‌ترین مدل‌های جوهر افشان موجود امروزی، چاپگر همه کاره HP ENVY Inspire 7955eاست. به علاوه، از پشتیبانی کارتریج‌های با بازده بالا و سازگاری با جوهر فوری HP لذت خواهید برد. 

لیزر

چاپگرهای مخزن هوشمند HP، هم مخزن جوهر یا هم مخزن تونر، نیاز به تعویض را کاهش می‌دهند و روال چاپ بسیار کارآمدتری را از نظر زمان و مواد ارائه می‌دهند. گزینه‌های مخزن می‌توانند هزاران صفحه چاپ شده را ارائه دهند، که آن‌ها را برای مشاغل کوچک تا متوسط که می‌خواهند ساده‌سازی کنند را ایده‌آل می‌سازد.

● کاغد مصرفی

چه مقدار کاغذ برای ذخیره کردن چاپگر خود نیاز دارید؟ سینی‌های خروجی آن چند صفحه را می تواند تحمل کند؟ چه نوع کاغذهایی را می‌تواند تحمل کند؟ اگر اغلب پروژه‌های چاپی بزرگ تولید می‌کنید، ممکن است بخواهید یک چاپگر قوی‌تر با فضای اضافی برای سینی‌های استاندارد با ظرفیت بالاتر یا حتی سینی‌های اضافی در نظر بگیرید.

علاوه بر چرخش عالی و ویژگی‌های چند منظوره، چاپگر همه کاره HP OfficeJet Pro 7740 Wide Format All-in-One فرمت‌های کاغذی بزرگ را مدیریت می‌کند و فضای زیادی را برای ذخیره‌سازی و بسته‌بندی می‌کند. حتی دارای پشتیبانی از کارتریج با بازده بالا و عملکرد کامل فکس است، بنابراین تقریباً برای هر احتمالی آماده هستید.

● چرخه وظیفه و حجم صفحه توصیه شده ماهانه

ویژگی‌هایی مانند چرخه کار ماهانه و حجم توصیه‌شده ماهانه صفحه به شما نشان می‌دهد که چاپگر چقدر حجم چاپ را دارد. در حالی که چرخه کار حداکثر سطح خروجی تست شده را نشان می‌دهد، حجم چاپ ماهانه شما باید تا حد امکان به حجم توصیه شده نزدیک شود.

چرخه کار ماهانه به طور گسترده‌ای در دستگاه‌ها متفاوت است. برخی از چاپگرهای خانگی و اداری ممکن است برای 1000 صفحه در ماه آماده شوند، که ممکن است زمانی که بزرگترین کارهای چاپ شما یک یا دو صفحه در یک زمان باشد، بسیار زیاد به نظر برسد.

در عین حال، برخی از بزرگ‌ترین چاپگرهای سازمانی تا 200000 صفحه یا بیشتر در ماه را برای یک مرکز اداری شلوغ پشتیبانی می‌کنند. حجم توصیه شده معمولاً حدود 10٪ از حداکثر عدد خروجی است، بنابراین مطمئن شوید که هر دو را از نزدیک بررسی کنید.

● بهره‌وری انرژی

می‌توانید با تمرکز بر دستگاه‌هایی با آمار کارایی بهتر، هزینه‌های ماهانه را کاهش دهید. برای یافتن رتبه‌بندی‌های مرتبط، می‌توانید قسمت «کارایی انرژی» را در زیر مشخصات محصول بررسی کنید. کارآمدترین چاپگرها دارای ترکیبی از گواهینامه ENERGY STAR®، EPEAT®z و یا CECP هستند.

● هزینه‌های کلی

هنگام محاسبه هزینه خرید پرینتر و داشتن چاپگر، باید تمام هزینه‌های طول عمر را در نظر بگیرید.

  1. قیمت خرید اولیه
  2. هزینه جوهر یا تونر
  3. مصرف انرژی
  4. تعمیر و نگهداری و خرابی
  5. صرفه جویی در برون سپاری

کاهش قیمت چاپگر ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر اشتباه محاسباتی داشته باشید و سعی کنید پروژه‌های بزرگ را روی دستگاهی با قدرت کم چاپ کنید. مطمئن شوید که چاپگری دارید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند کارهایی را که باید انجام دهد. همچنین، در حالی که یک دستگاه چند منظوره ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، ممکن است در زمان و هزینه‌های برون سپاری در طولانی مدت صرفه جویی کنید.

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در مصرف جوهر یا تونر وجود دارد. و خرید یک چاپگر کم مصرف هزینه هر کار چاپی را کاهش می‌دهد.

در راهنمای خرید پرینترهای اچ پی، ویژگی‌هایی که شما اولویت‌بندی می‌کنید نیز تأثیر خواهند داشت. مطمئن شوید که برای رشد و تغییرات بالقوه روتین برنامه ریزی کرده‌اید. نگهداری مناسب و حساسیت به حجم توصیه شده دستگاه شما هر دو به کاهش هزینه‌های نگهداری کمک می‌کند.

● پشتیبانی از کارتریج‌های XL

کارتریج‌های جوهر و تونر بخش بزرگی از بودجه چاپ سالانه شما را تعیین می‌کنند. اکثر چاپگرهای HP از نوعی ویژگی کارتریج با کارایی بالا، از جمله XL و کارتریج‌های با بازده بالا پشتیبانی می‌کنند. این گزینه‌ها ممکن است دو برابر کل خروجی چاپ را در مقایسه با یک کارتریج استاندارد ارائه دهند.

آن‌ها همچنین مقرون به صرفه‌تر از خرید کارتریج‌های استاندارد در فواصل زمانی منظم هستند. مشخصات محصول چاپگر خود را بررسی کنید تا ببینید از چه نوع کارتریجی پشتیبانی می‌کند، یا فروشگاه جوهر و تونر HP را مرور کنید تا بهترین گزینه‌های سازگار با چاپگر خود را ببینید.

● . HP INSTANT Ink و HP PLUS

ممکن است HP Instant Ink را به عنوان یک ویژگی برجسته در بسیاری از چاپگرهای HP InkJet ببینید و این بدان معناست که دستگاه با سرویس کارتریج‌های متفاوت سازگار است. چهار طرح برای پاسخگویی به کاربران با طیف وسیعی از نیازهای چاپ وجود دارد.

HP Plus یک سرویس جدید HP است که چاپ را حتی بدون دردسر می‌کند.

جمع‌یندی

سوال “چه چاپگری بخرم؟” از فردی به فرد دیگر متفاوت است اگر زیاد چاپ می‌کنید، ممکن است به یک چاپگر لیزری در خانه یا محل کار خود نیاز داشته باشید. اما اگر در خانه کار می‌کنید، کمتر چاپ می‌کنید و عکس‌ها را چاپ می‌کنید، بهترین گزینه احتمالاً چاپگر جوهرافشان است. با گزینه‌های بسیار در قیمت‌های مختلف، پیدا کردن چاپگر مناسب برای نیازهای منحصربه‌فردتان آسان‌تر از همیشه است. در این مقاله از همیار پرینتر ما به راهنمای خرید پرینترهای اچ پی پرداختیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید پرینترهای لیزری می‌توانید با شماره 02174861 تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. طول عمر پرینتر خانگی HP چقدر است؟

یک چاپگر خوب باید حدود 5 سال عمر کند.

2. پرینتر اچ پی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پرینتر اچ پی به تنوع مدل‌ها و ویژگی‌ها شهرت دارد. اما برخی از ویژگی‌های آن شامل سرعت چاپ، کیفیت چاپ، قابلیت اتصال به شبکه، قابلیت چاپ دورو و قابلیت استفاده از صفحات مجدد هستند.

3. چه مدل‌هایی از پرینتر اچ پی مناسب برای استفاده تجاری هستند؟

در مدل‌های تجاری پرینتر اچ پی، مدل‌های OfficeJet Pro و LaserJet Pro پر استفاده هستند. آن‌ها برای چاپ حجم بالا و مصرف صفحه‌ی کمتری مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *