Rate this post

013

به طور کلی در کشور ما به دلیل صرفه اقتصادی شارژ مجدد کارتریج نسبت به تعویض آن مسئله ای مهم و قابل توجه میباشد. از این رو به چند نکته در این زمینه می پردازیم:

  • هزینه

در صورتی که کارتریج مورد استفاده از عمر بالایی برخوردار نباشد یا کارتریج اصلی دستگاه نباشد. از نظر هزینه با شارژ کردن و تعویض یک قطعه مصرفی، در واقع شما کمتر از نصف قیمت اصلی را پرداخت خواهید کرد. که کاملاً به صرفه میباشد. ولی اگر پس از شارژ مجدد کارتریج نیاز به تعویض دو قطعه از آن باشد، ترجیحا بهتر است، کارتریج جدید خریداری کرده و آن را جایگزین کنیم. تا از هزینه های بعدی جلوگیری نماییم و سلامت عملکرد دستگاه پرینتر را افزایش دهیم.

  • صنعت تخریب 

اصلی ترین تفاوت در زمینه شارژ کارتریج رنگی ، بین کارتریج های طرح و اورجینال مسئله استفاده از  صنعت تخریب در نوع اورجینال آن ها است. در بحث تخریب شرکت های تولید کننده کارتریج و پرینتر اصلی به دلیل حفظ سلامت و افزایش طول عمر و کارایی پرینتر،در کارتریج های خود از تونر و قطعاتی استفاده می کنند که پس از استفاده اولیه دیگر با شارژ مجدد کارایی قبل را نخواهد داشت و به عبارتی دیگر یکبار مصرف شده و نیاز به مصرف کارتریج باشد .ولی در کارتریج های طرح این طلب وجود ندارد و قطعات کارتریج با تونر شارژ جدید به راحتی کیفیت قبل را ارائه داده تا حداقل 2-3 بار  شارژ مجدد نیازی به تعویض آنها نیست.

010 شارژ کارتریج رنگی

دستگاه های چاپ رنگی به لحاظ استفاده از چند رنگ کارتریج و مسئله ترکیب رنگ برای ایجاد تصویر  مطلوب و مورد نظر نسبت به  کارتریج های مشکی از حساسیت بیشتری برخوردار است . به همین دلیل برای ایجاد آگاهی بیشتر به تفاوت هایی  در شارژ مجدد بین کارتریج مشکی و کارتریج رنگی و نکات مهم کارترج رنگی اشاره کنیم ؛

 

06

1. هزینه شارژ کارتریج رنگی :

هزینه شارژ کارتریج های رنگی به چند دلیل بیشتر از کارتریج های مشکی می باشد که به اختصار آنها را بیان می  کنیم ؛

  • هزینه تونر شارژ کارتریج رنگی به هیچ وجه به لحاظ چگالی و دانسیته و کیفیت با تونر مشکی کارتریج های مشکی قابل مقایسه نیست . حتی تونر مشکی این کارتریج ها به لحاظ نیاز به تلفیق و ترکیب با سایر رنگ ها برای ایجاد طیف جدید از هر رنگ کاملا با تونر مشکی متفاوت است .یعنی هرگز نمیتوان حتی از تونر های درجه یک در شارژ کارتریج های مشکی دستگاه تک رنگ برای شارژ کارتریج مشکی استفاده نمود .
  • گاها در بازار پرینتر های رنگی با قیمت بسیار پایین و به نظر مناسب نسبت به سایر پرینتر ها وجود داردکه یکی از مهم ترین دلایل این امر هزینه بالا شارژ مجدد کارتریج رنگی و خصوصا  نایاب بودن قطعات آنها در کشور می باشد. یعنی گاها ممکن است شارژ کارتریج رنگی اصلی به اندازه جایگزین کردن آن با کارتریج طرح جدید هزینه داشته باشد و یا تعویض 4 کارتریج رنگی با قیمت اولیه دستگاه پرینتر برابری کند.
  • هزینه قطعات و اهمیت تعویض آنها در کارتریج لیزری رنگی یکی دیگر از عوامل مهم در تفاوت قیمت شارژ کارتریج رنگی و مشکی است به عنوان مثال در کارتریج رنگی در هر بار شارژ مجدد قطعه الکترونیکی ” چیپست” باید تعویض گردد تا کاربر از میزان شارژ هر رنگ دستگاه خود مطلع باشد . یا در برخی از پرینتر های رنگی به جز درام اصلی دستگاه هر کارتریج دارای درام مجزا می باشد که نقص در هر کدام مانع ایجاد تصویر مطلوب مورد درخواست کاربر میگردد.

2. کیفیت شارژ مجدد کارتریج رنگی

یکی دیگر از مهمترین مطالب در مورد تامین و نگهداری شارژ کارتریج در محل بحث دقت در انتخاب به هنگام خرید آن است که علت آن تفاوت در کاست کارتریج و تاثیر این تفاوت در استفاده و شارژ کارتریج رنگی به صورت مجدد میباشد. کاست کارتریج اصلی در پرینتر های رنگی بر خلاف پرینتر های سیاه و سفید بسیار مهم و ارزشمند می باشد چرا که گاها کارتریج های لیزری طرح به دلیل اختلافات بسیار میکرومتری و چندصدم میلیمتری در assemble قطعات میتواند باعث تفاوت فاحش در نتیجه کیفیت چاپ و تلفیق رنگ در تصویر چاپ شده شود. پس در وهله اول در هنگام نیاز به جایگزین کردن کارتریج های اصلی دستگاه لیزری رنگی باید در انتخاب کارتریج جایگزین دقت لازم بعمل آید.

 

 

مجموعه آتریداد با استفاده از کاست های اورجینال به شما کمک می کند تا با هزینه بسیارکمتر نسبت به کارتریج اورجینال (بدون گارانتی )، کارتریج با کیفیت مشابه اورجینال، قابلیت شارژ کارتریج رنگی و مشکی خود را به صورت مجدد و با هزینه مناسب انجام داده و از دستگاه رنگی خود بهترین بهره وری داشته باشید.

08

 

  • شارژکارتریج جوهری

کارتریج های دستگاه جوهری به تفکیک عملکردی پرینتر متفاوت می باشند. دستگاه جوهری عموما 6 رنگ یا 4 رنگ می باشند و کارتریج دستگاه های4 رنگ به دودسته ؛ 4 کارتریج مجزا و 2 کارتریج مشکی و رنگی تقسیم میشود که ما به ترتیب به توضیح جزئیات شارژ آن ها می پردازیم :

شارژ کارتریج رنگی

  • جوهری 6 رنگ

در این دستگاه ها عموما کارتریج قابل شارژ بوده و یا کارتریج های جایگزین با قابلیت شارژ آن وجود دارد.

  • جوهر های 4 رنگ

این دسته به 2 گروه تقسیم می شود ؛1) 4 رنگ مجزا 2) مشکی-رنگی

  1. در این دستگاه مانند 6 رنگ میتوان با نصب تانک جوهر کاربری و شارژ را برای کاربر تسهیل نمود و مهمترین نکته در این نوع شارژ هواگیری لوله های رابط تانک جوهر می باشد که توسط خود پرینتر قابل انجام است.
  2. در این دسته یک کارتریج به عنوان مشکی و یک کارتریج با 3 ریز مخزن شامل 3 رنگ ( قرمز ،زرد ، آبی )به عنوان کارتریج رنگی کارمی کند. شارژ این کارتریج ها بسیار حساس و تخصصی می باشد و عموما توصیه نمیشود چون عموما به اختلاط رنگها و آسیب به هد منجر میشود.یکی دیگر از مشکلات کارتریج رنگی این دسته خشک شدن یکی از 3 جوهر می باشد که باز هم مانع ایجاد چاگ موردنظر و مطلوب کاربر میشود . به طورکامل راه اندازی مجدد اعمم از شارژ یا تعمیر  در این کارتریج ها بسیار سخت ، تخصصی و گاها خارج از حوصله و همراه با بی نظمی در آن مکان میشود.و همینطورظرفیت مخزن رنگی آن بسیار کم است و به دلیل عدم استفاده از تانک جوهر در این دسته از دستگاه ها شارژ آن ها مقرون به صرفه نیست و فقط در صورت نیاز سنجی و موارد خاص توصیه و استفاده میشود .چگونگی فهمیدن شارژ کارتریج رنگی

شارژ کارتریج رنگی

چگونگی فهمیدن شارژ کارتریج رنگی

فهمیدن اینکه کارتریج چه زمانی نیاز به شارژ مجدد دارد در انواع پرینتر متفاوت می باشد . قطعه الکترونی “چیپست”  به عنوان رابط کارتریج و دستگاه، وظیفه اعلام نیاز به شارژ را به عهده دارد. در پرینتر های دارای صفحه نمایش ، دستور خالی بودن کارتریج  به کاربر هشدار و نمایش داده میشود  و در برخی دیگر این دستور به سیستم رایانه کاربر داده میشود .

در برخی از دستگاه های قدیمی که ممکن است این هشدار به کاربر داده نشود ساده ترین راه برای فهمیدن شارژ کارتریج رنگی  این است که روی برگه چاپ شده قسمتی به صورت عمودی و فاقد چاپ خارج میشود که با تکان دادن کارتریج و پخش کردن تونر در مخزن تعداد محدودی میتوان پرینت گرفت .

در پرینتر های جوهری مخزن دار یا کارتریج شفاف هم به راحتی میزان جوهر قابل تشخیص است . البته دز اکثر پرینتر های جوهری دستور خالی بودن جوهر توسط دستگاه به کاربر داده میشودکه به صورت علامت قطره روی دستگاه مشخص است.

 

سبد خرید