ماشین های اداری

دستگاه کاغذ خردکن

کاغذ خردکن
Rate this post

چگونه مشکلات رایج کاغذ خردکن را برطرف کنیم؟

این مقاله به شما کمک می کند. تا با رایج ترین مشکلاتی که دستگاه کاغذ خردکن شما ممکن است داشته باشد. مقابله کنید. ما قصد داریم تا به شما کمک کنیم. مشکلات دستگاه خود را تشخیص و دلیل اینکه چرا این مشکل را دارد. و چگونه میتوانید این مشکل را حل کنید.

در نهایت ما نکات و دستور عمل های کلی را در مورد استفاده و نگهداری صحیح از دستگاه کاغذ خردکن خود را برای جلوگیری از بروز مجدد این مشکلات و افزایش طول عمر دستگاه کاغذ خردکن شما ارائه خواهیم کرد.

اگر شما هم تا به امروز با این مشکل رو به رو شده اید با ما همراه باشید. تا درمورد اینکه چگونه می توانیم مشکلات رایج کاغذ خردکن را برطرف کنیم آشنا شویم.

کاغذ خردکن چیست؟

کاغذ خرد کن یک دستگاه مکانیکی برای برش کاغذ به تکه های کوچکتر است. دستگاه کاغذ خردکن با یکی از 3 روش های مختلف برش ارائه می کند. سبک مکانیزم برش دستگاه کاغذ خردکن بستگی به میزان امنیت شما دارد.

انواع برش کاغذ

کم ایمن ترین برش ، برش های منفرد است که اسناد را به نوارهای نازک و بلند عمودی برش می دهد. که از لحاظ ظاهری شبیه به اسپاگتی نیز می باشد.این نوارهارا با کمی دقت میتوان دوباره جمع کرد.

اگر ایمنی متوسطی را میخواهید برش های متقاطع این امنیت را برای شما فراهم می کند. و این نوع برش کاغذ ها را به مربع های ریزی تبدیل می کند.

بنابراین اگر این تکه ها را کنار هم قرار دهیم امکان خواندن اطلاعات وجود ندارد.و بیشتر در مراکز خیلی مهم از لحاظ اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

برش کاغذ ها به صورت تکه های بسیار ریز و پودری از امنیت بالایی برخوردار است.به همین دلیل شرکت ها و ارگان های دولتی و مهم و حفاظت شده می توانند. برای از از بین بردن اسناد خصوصی و محرمانه خود از دستگاه کاغذ خرد کن استفاده می کنند.

برای خدمات و تعمیر دستگاه کاغذ خردکن یا تجزیه کننده کاغذ با شماره 74861-021 تماس بگیرید. تا از خدمات سرویس ماشین های اداری ما بهره مند شوید. ما در منطقه های شمال تهران واقع شده ایم.

بنابراین اگر در شریعتی ، میرداماد ،زعفرانیه ، عباس آباد ، یوسف آباد و… هستید. تکنسین های ما به سرعت به محل شما اعزام میشوند به طور معمول ما به همه مشتریان ظرف 48 ساعت پس از تماس در بسیاری موارد زودتر خدمات می دهیم.

قطعات کاغذ خردکن

  • سنسور تشخیص کاغذ:

این قطعه در ورودی کاغذ قرار می گیرد و با وارد شدن کاغذ به برد دستور می دهد و موتور دستگاه روشن میشود . خرابی سنسور تشخیص کاغذ این مشکل را به دنبال دارد که با ورود کاغذ به داخل دستگاه روشن نمیشود.

  • سنسور تشخیص سی دی:

در ورودی محل قرار گیری سی دی قرارگرفته و با وارد شدن سی دی به برد فرمان می دهد. در تعمیر کاغذ خرد کن خرابی سنسور سی دی را به دنبال دارد.

  • شانه کاغذپاکن:

این قطعه در لبه های کناری تیغه قرار می گیرد و با خرد شدن کاغذ آن ها را از لا به لای تیغه ها  تمیز می کند اگر دردستگاه کاغذ خرد کن بیش از حد ظرفیت کاغذ قرار دهیم باعث شکستن این شانه ها و در نتیجه خرابی دستگاه کاغذ خردکن میشود.

  • تیغه کاغذ خردکن:

تیغه های در هم جفت شده ای هستند که با چرخش تناوب سبب خرد شدن کاغذ به اشکال مختلف می شود.

  • گیربکس:

به مجموع چرخ دنده هایی که دنده هایی که در کنار هم قدرت انتقال موتور را افزایش می دهد.

  • شفت (محور موتور):

میله ای است که به موتور متصل است و دارای دنده مارپیچی می باشد که در صورت خوردگی شفت دستگاه شروع به تولید صدا می کند و از قسمتی که به موتور اتصال دارد هرز میشه و دستگاه کار نخواهد کرد .

  • سنسور درب :

این قطعه در کاغذ خرد کن وظیفه تشخیص سطل کاغذ را دارد و در صورت نبود سطل فعال نمیشود . در تعمیر دستگاه کاغذ خرد کن این سنسور خرابی زیادی دارد

  • سنسور تاچ :

در برخی از مدل های کاغذ خرد کن برای حافظت از انگشتان دست از تکنولوژی چاپ استفاده میشود . که با برخورد دست با دریچه خاموش و با صدای بوق هشدار می دهد. این سنسور جهت امنیت کاربر نصب شده است .

  • بوش:

در ناحیه گیر بکس برای قرار گیری میله شفت در پوسته گیربکس کاغذ خرد کن می باشد. یکی دیگر از خرابی هایی که در تعمیر دستگاه کاغذ خرد کن به دفعات پیش می آید خرابی بوش می باشد.

  • سنسور جریان اضافه بار :

این قطعه وظیفه محافظت از سوختن موتور را در هنگام گیر کردن کاغذ در شانه ی کاغذ خرد کن را دارد. به عبارت ساده تر این سنسور محافظ موتر می باشد. و در صورت خرابی با تعویض آن معمولا مشکل حل میشود.

  • سنسور مقدار کاغذ در سطل :

این سنسور وظیفه هشدار دادن در صورت پر شدن سطل کاغذ را دارد. و با تشخیص مقدار کاغذ موجود در سطل چراغ دستگاه کاغذ خرد کن روشن میشودو با خالی کردن سطل خاموش میشود.

  • برد فرمان یا مادر برد :

این قطعه بخش اصلی در دستگاه کاغذ خرد کن می باشد. که تمام سنسور ها و موتور به واسطه این قطعه فعال میشود و در صرت خرابی باعث خاموش شدن و عدم کارکرد دستگاه میشود.

  • موتور کاغذ خرد کن :

موتور کاغذ خرد کن مهم ترین نقش را در عملکرد دستگاه دارد گیربکس با موتور فعال میشود. و با انرژی تولید شده از موتور کاغذها را خرد میکند.

  • چرخ دنده کاغذ خردکن :

چرخ دنده ها در اشکال و سایز های مختلف در گیربکس قرار گرفته. و به صورت تمام پلاستیک یا ترکیب فلز وپلاستیک تولید میشود. ودر انواع دستگاه کاغذ خرد کن استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *