پرینتر

راهنمای خرید پرینتر لیزری

راهنمای خرید پرینتر لیزری
Rate this post
پرینتر لیزری

پرینتر لیزری مناسب خود را چگونه انتخاب کنیم؟

براساس طبقه بندی های مختلف پرینترها از لحاظ کاربردی خانگی ، تجاری ، اداری وفنی میباشد. کاربر باید با در نظر گرفتن این آیتم ها خرید پرینتر لیزری مناسب مورد نظر خود را انجام دهد تا بتواند به بهترین بهره برداری در برابر هزینه دست پیدا کند. (یعنی تقاضا مطابق با نیاز در نظر گرفته شود. )

این اصولی ترین روش برای انتخاب دستگاه میباشد. چراکه بعنوان مثال پرینتر های رنگی هم قابلیت چاپ سیاه و سفید را دارد ولی از نظر هزینه ، سرعت پرینت و… به هیچ عنوان به صرفه و توجیه عقلانی ندارد.

  • حداکثر قابلیت تعداد پرینت متوالی

اولین مسئله که باید در انتخاب پرینتر مدنظر قرار داد ، از نظر میزان توان پرینت روزانه است. به طور کلی از نظر کاربرد و استفاده از این نمونه دستگاه ها به 3 دسته تقسیم میشود:

  1. (کم کار) خانگی
  2. (متوسط) تجاری
  3. (پرکار) اداری و فنی

1) مصرف خانگی با کارکرد کم

پرینتر های تک کاره بسیار مناسب هستند. این دستگاه ها از نظر سایز ، قیمت، هزینه های جانبی ، نگهداری ، توان و سرعت چاپ برای استفاده خانگی مطلوب می باشند.

عموماً در مصارف خانگی نیاز نیست دستگاه شما قابلیت اتصال به شبکه (n) یا چاپ (d) را داشته باشد. داشتن قابلیت اتصال وایرس (w) هم کاملا اختیاری می باشد.

در پرینتر های خانگی توان حدود 40-50 برگ در روز نرمال می باشد. تا هیچ فشاری به دستگاه وارد نشود. البته بهتر است که پرینت با فاصله زمانی گرفته شود. اما در برندهای با کیفیت تر توانایی دستگاه بالاتر خواهد بود.

2)مصارف تجاری ( متوسط )

برای مصارف تجاری از پرینترهای متوسط بهتر است، استفاده شود.که یکی از معیارها متوسط بودن سایز کارتریج آنهاست. این پرینترها نیز در برندهای مختلف وجود دارند.که توانایی روزانه حدود 100-200 برگ پرینت با سرعت مناسب را خواهند داشت.همچنین بسته به شرایط محیط استفاده از پرینتر میتوان با قابلیت های دورو (D) یا اتصال به شبکه (n) را انتخاب نمود. 

اغلب در محیط های آموزشی و فرهنگی برای پرینت جزوات و مقالات از قابلیت (D) و دابلکس (دورو ) استفاده میشود. این دسته از پرینترها برای شرکت های کوچک یا فروشگاه های بزرگ ، آموزشگاه ها و دفاتر اداری بسیار مطلوب می باشند.

3) مصارف اداری و فنی

برای این گروه از کاربران مناسب ترین پرینتر های بزرگ با کارتریج ظرفیت بالا می باشد. پرینترهای بزرگ قدرت و توان بسیار بالایی دارند. همچنین از قطعات قدرتمندی برخوردار هستند و این مطلب باعث میشود تا کاربر بتواند در روز بدون دغدغه تعداد زیادی پرینت بگیرد تا به راحتی مصارف صنعتی ودفاتر فنی را پوشش می دهد. سیستم گیربکس ، کاغذ کش ، فیوزینگ و… پرینتر ، حتی قطعات کارتریج در این دستگاه ، کارایی و مقاومت بسیار بالا و مناسبی برای پرینتر های تعداد بالا را دارند . ظرفیت مخزن کارتریج این دستگاه ها بالا بوده و قابلیت پرینت استاندارد و حداقل 5000 برگ به بالا را دارند. 

 

پرینتر لیزری چندکاره :

پرینترها با اضافه شدن قابلیت های اسکت، کپی ، فکس و استفاده از یک صفحه اسکنر به آسانی شرایط و امکانات را در اختیار شما قرار میدهد. در واقع پرینترهای 3 کاره تلفیق اضافه شده است. بر این اساس حساسیت و استعلاک دستگاه نیز افزاریش پیدا میکند. با تمام این اوصاف انتخاب یک پرینتر چندکاره میتواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

اتصالات نوع ارتباط با سیستم کاربر :

با توجه به اتصالات پرینتر ، کاربر میتواند با توجه به شرایط در انتخاب خود در زمینه داشتن شماره فنی ، علامت ها و حروف اقتصادی دقت به عمل آورند.

چند نمونه از حروف کاربردی :

(n) نت ورک : حرف n در نام برخی مدل ها بیانگر آن است. که دستگاه پیش روی شما با داشتن پورت LAN میتواند به وسیله کابل شبکه به چند سیستم متصل گردد و امکان دریافت چاپ را به چند کاربر بطور همزمان داشته باشد.

(w) وایرلس (وای فای بیسیم) :

پرینتری که در نام خود علامت “w” قرار داده شده، این امکان را میدهد، که تمام کاربران متصل به شبکه وای فای مشترک با چاپگر بی سیم دستور پرینت مطلب مورد نظر خود را به دستگاه بدهد و چاپ انجام شود. حروف “e” و”i” که هر کدام به ترتیب به معنی سیستم عامل اندروید و ios میباشد و در دستگاه پرینتر نماد اتصال جدید تر هستند و بیانگر این است، که کاربر میتواند با تلفن همراه خود به پرینتر متصل شده و دستور پرینت را صادر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *